Jag har ett stuprör som går ner i marken.Såg att vattnet inte gick ner när det regnade nu för någon dag sedan. Vattnet sprutade upp mot huset istället. Tog bort stupröret och tittade ner. Såg att det var en böj på direkten så kom inte åt. Grävde upp en bit och såg att det var helt täpt med jord i rören. Ganska hårt packat.
Vad gör jag åt detta? Är det bara att gräva upp allt och göra rent, sen lägga tillbaka det. Eller ska jag ringa en spolare som kan spola bort det? Är det så kraftigt att det går och spola bort jord och rötter?
Får lite panik nu när hösten är här och allt regn är på väg
Vad gör jag åt detta? Är det bara att gräva upp allt och göra rent, sen lägga tillbaka det. Eller ska jag ringa en spolare som kan spola bort det? Är det så kraftigt att det går och spola bort jord och rötter?
Får lite panik nu när hösten är här och allt regn är på väg
Produkter som diskuteras: "rensband"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Med det utförandet med cementrör så är det gammalt , sitter nog mera skit längre in , när du rensar blir det nog valk i röret
Finns det något rör som går upp någon stans i gräsmattan . en s,k, rensbrunn , går det ut kommunens rör
När du rensar ska det vara mycket vatten och kör in en fjäder så långt som möjligt , det ska rensas utifrån och in mot stupet .
Ruska fram och tillbaka , skiten ska gå bort framför hela tiden annars knuffar du allt framför och det blir nästan garanterat stopp som är värre än du har nu
Sista utvägen en spolbil
Finns det något rör som går upp någon stans i gräsmattan . en s,k, rensbrunn , går det ut kommunens rör
När du rensar ska det vara mycket vatten och kör in en fjäder så långt som möjligt , det ska rensas utifrån och in mot stupet .
Ruska fram och tillbaka , skiten ska gå bort framför hela tiden annars knuffar du allt framför och det blir nästan garanterat stopp som är värre än du har nu
Sista utvägen en spolbil
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden