2 795 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Stopp i rören?
Min mormor och morfar har ett litet udda problem.
Tre av sex element på ovanvåningen fungerar inte. Samtliga rör är inbyggda i bjälklaget (huset byggdes 1980).
På utgången direkt efter värmepumpen finns det en gren till två kretsar,
Samtliga element på undervåningen fungerar utmärkt.
Alla ventiler och åtkomliga kranar har jag gått igenom och allt verkar fungera som det skall vid luftning kommer ingen luft ur elementen, bara vatten men trycket är svagt ur de tre.
Det verkar alltså vara stopp någonstans, (det är på goltland - kalkavlagring?) men hur lokaliserar jag det och om det är inbyggt, hur rensar jag?
Tre av sex element på ovanvåningen fungerar inte. Samtliga rör är inbyggda i bjälklaget (huset byggdes 1980).
På utgången direkt efter värmepumpen finns det en gren till två kretsar,
Samtliga element på undervåningen fungerar utmärkt.
Alla ventiler och åtkomliga kranar har jag gått igenom och allt verkar fungera som det skall vid luftning kommer ingen luft ur elementen, bara vatten men trycket är svagt ur de tre.
Det verkar alltså vara stopp någonstans, (det är på goltland - kalkavlagring?) men hur lokaliserar jag det och om det är inbyggt, hur rensar jag?
Ja, kolla om "pinnen" rör sig lätt! Den brukar hänga sig. Jag brukar ta av termostatvredet och dra i pinnen lite försiktigt fram och tillbaka med en hovtång.
Hänger den sig brukar det inte bli värme i elementet.
Hänger den sig brukar det inte bli värme i elementet.
Produkter som diskuteras: "hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden