Skoj med erfarenheter. täcks detta av försäkring, eller varför billigare utanför? är det kommunens ansvar då?

Tänkte bara berätta vad som hänt här.. Mitten på förra veckan märkte jag att det bubblade lite i en brunn i källaren. Spolade lite till och vattnet steg. Fattade rätt snabbt att felet ligger utanför husväggen, jag hoppades på att det skulle ligga utanför tomtgränsen oxå (billigast så) Lyfte på locket ute på trottoaren och vattnet stog upp i röret. Ringde och sa att det var stopp och spolbil kom. Jag misstänkte att det var stopp i grenen mellan gatans huvudledning och min eftersom vattnet inte fortsatte att stiga hos mig om inte jag spolade. De spolade huvudledningen utan förbättring hos mig. Sög ur min ledning från trottoaren och sen spolade ut mot gatan... Sen var det frid och fröjd tills idag, bara att ringa igen, stopp på samma ställe.. Blir väl filmning av ledning och ev grävning, men som tur är inte på min tomt Det bästa av allt är att det går ett plaströr ut från mitt in i det betongrör som det gick i innan, troligen är nog problemet i den skarven.. Den som lever får se..

Jaha, då flyttade jag Åsa76:s inlägg från den tidigare tråden i badrum och då hamnar den FÖRST i den här tråden :) Hoppas ni har överseende med det...

Japp utanför tomtgräns är det komunens sak att stå för kalaset. Men om de hittar nåt som inte ska vara i avloppet så vet jag inte om jag åker på det ändå. I vilket fall kan det faktiskt vara nån som öppnat locket i trottoaren och slängt ner nåt (långsökt men möjligt) Än så länge har det inte byggt på nåt i röret, men de filmar i morgon i gatans ledning och då kommer det kanske lite svar...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.