Litet skott i mörkret. Känns som att jag är lite mot strömmen i det jag vill ha.
Jag jagar ett stekbord för altanen men hittar inget här hemma i svedala. Nagon som vet om det finns nagot eller om jag bor pa fel kontinent?
Jag är ute efter nagot i still med denna: https://www.blackstoneproducts.com/shop/36-outdoor-griddle-4-burner/
Jag har en: https://www.hornbach.se/shop/TENNEKER-Stekhall-2-brannare/6092523/artikel-detaljer.html plus dess vagn för enkel förflyttning.
Den är dock för liten och har för lag effekt pa brännarna. Jag gillar att använda den men vill ha bättre.
Det verkar som att här i vart land sa är det de runda konkava hällarna pa tripod som gäller och det matchar inte mina krav.
Nagon som vet om det jag vill ha finns?
Jag jagar ett stekbord för altanen men hittar inget här hemma i svedala. Nagon som vet om det finns nagot eller om jag bor pa fel kontinent?
Jag är ute efter nagot i still med denna: https://www.blackstoneproducts.com/shop/36-outdoor-griddle-4-burner/
Jag har en: https://www.hornbach.se/shop/TENNEKER-Stekhall-2-brannare/6092523/artikel-detaljer.html plus dess vagn för enkel förflyttning.
Den är dock för liten och har för lag effekt pa brännarna. Jag gillar att använda den men vill ha bättre.
Det verkar som att här i vart land sa är det de runda konkava hällarna pa tripod som gäller och det matchar inte mina krav.
Nagon som vet om det jag vill ha finns?
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Tror precis som du skriver, det med att gå mot strömmen, är problemet. Ett så stort stekbord har jag aldrig sett i Sverige förutom på korvmojar och liknande. Tror det är nästintill omöjligt att finna. Men följer tråden med intresse.
Såg att det du länkade till finns att ta hem från Canada med skaplig frakt och tull, tyckte man skulle hamna på ca 6500kr då. Mkt pengar, men då får du ju det du vill ha.
Såg att det du länkade till finns att ta hem från Canada med skaplig frakt och tull, tyckte man skulle hamna på ca 6500kr då. Mkt pengar, men då får du ju det du vill ha.
Har du länk till det?
Har försökt hitta nagon som skickar men inte lyckats (eller ja, det finns ju forwarding men da var bara frakten pa nästan 10kkr utan tull/moms)
6500 hade det varit värt. Mycket mindre än vad manga lägger pa en gasolgrill.
Sedan kanske det är problem med att de inte använder samma standard för gasol där heller. Men det kanske är lösbart.
Har försökt hitta nagon som skickar men inte lyckats (eller ja, det finns ju forwarding men da var bara frakten pa nästan 10kkr utan tull/moms)
6500 hade det varit värt. Mycket mindre än vad manga lägger pa en gasolgrill.
Sedan kanske det är problem med att de inte använder samma standard för gasol där heller. Men det kanske är lösbart.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta ska iaf vara kostnaderna för att få den skickad till mitt postnummer, vet dock ikte riktigt vad Each additional betyder? Får du sen tull på det bör den inte bli dyr. Vi importerade en radar till en båt för 8700kr, fick betala ca 600kr i tull.
Vill inte ha nagot "provisoriskt" utan riktiga grejjer. Kol är inget alternativ för mig och det skall till en ordentligt stor, och dyr, gasgrill för att fa tillräcklig yta och da har man ända inget som passar mig att använda varje vecka.B Bjober skrev:
Skall kolla det men tror inte ett smack pa det fraktpriset. A andra sidan var grillen nästan dubbla priset mot usa.G ekaa88 skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Jag har rakat ut för att en order fran usa annulerats pga felaktig frakt. När jag tänker efter var det nog inte ebay dock.
Tack för länken. Far se om nagon gasfirma har tillräckligt koll för att tala om utifall det gar att konvertera till svensk gasol (antar att det främst kan vara trycket som skiljer).
Tack för länken. Far se om nagon gasfirma har tillräckligt koll för att tala om utifall det gar att konvertera till svensk gasol (antar att det främst kan vara trycket som skiljer).
Ang gasol: gasolen vet inte vilken sida av Atlanten den befinner sig på.
Skillnaderna mot USA är i korthet att medan vi har regulatorn för flasktryck --> brännartryck på flaskan har jänkarna den på grillen, samt att kopplingarna skiljer.
Jag har en USA-köpt gasolgrill med regulatorn på grillen. Jag såg till att köpa med mig en slang och en koppling som passar i flaskänden på slangen, köpte en svensk koppling som passar i en svensk gasolflaska. Sedan tog jag isär den amerikanska kopplingen, svarvade av delen som passar i den amerikanska slangen, gängade och satte ihop med den svenska flaskkopplingen. Fungerar utmärkt.
Skillnaderna mot USA är i korthet att medan vi har regulatorn för flasktryck --> brännartryck på flaskan har jänkarna den på grillen, samt att kopplingarna skiljer.
Jag har en USA-köpt gasolgrill med regulatorn på grillen. Jag såg till att köpa med mig en slang och en koppling som passar i flaskänden på slangen, köpte en svensk koppling som passar i en svensk gasolflaska. Sedan tog jag isär den amerikanska kopplingen, svarvade av delen som passar i den amerikanska slangen, gängade och satte ihop med den svenska flaskkopplingen. Fungerar utmärkt.
Tillägg: Brännartrycket skiljer också, men man använder den amerikanska regulatorn.
Skillnaden mellan innehållet i gasflaskor är oftast dessa:
Propan, har en kokpunkt på -42°C och används på vintern.
Butan, kokar vid 0°C och fungerar på sommaren.
"Normal" gas är en blandning (30/70) av dessa som kokar vid -10°C för att fungera lite bättre vid dåligt väder. Så det borde inte vara något problem med gasen om du kan ha kortbyxor när du står där.
Propan, har en kokpunkt på -42°C och används på vintern.
Butan, kokar vid 0°C och fungerar på sommaren.
"Normal" gas är en blandning (30/70) av dessa som kokar vid -10°C för att fungera lite bättre vid dåligt väder. Så det borde inte vara något problem med gasen om du kan ha kortbyxor när du står där.