Hej,
Jag planerar att stänga igen en innerdörr samt ljudisolera den så att den tar in så lite ljud som möjligt mellan vardagsrum och sovrum som dörren ligger mellan. (Både vardagsrum och sovrum har egna ytterdörrar).
Tanken är att sedan måla om dörren så att den ser ut så mycket som möjligt som vardagsrummets vägg. Jobbet kommer göras från vardagsrummets sida.

Plywood över dörren och glasull mellan dörren och plywooden är tanken men jag är osäker om det är rätt väg att gå.Finns det andra alternativ som kan tänkas vara bättre och isf varför?

Bifogat bild på dörren från vardagsrummet.

Tack Hälsar
Sasy

• Vit innerdörr i en vägg med gråmålad sektion till höger, bredvid ett vitt skrivbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta bort den, regla, gipsa fler lager plus isolering , sen spackla måla borde bli både snyggare och ett bättre resultat

• Gilla
Sasy
  • Laddar…
P Patzie skrev:
Ta bort den, regla, gipsa fler lager plus isolering , sen spackla måla borde bli både snyggare och ett bättre resultat
Blir säkert bättre resultat som du säger men om man nu skulle ändå göra en "quick fix" istället för ett större byggprojekt och ändå acceptera sämre kvalite?

Bästa svaret

Om du inte vill göra som Patzie föreslår så kan du mjukfoga alla springor. Isolera och sen skruva en gipsskiva istället för den plywood du tänkte. Spackla och måla. Klart.

• Gilla
Sasy
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Om du inte vill göra som Patzie föreslår så kan du mjukfoga alla springor. Isolera och sen skruva en gipsskiva istället för den plywood du tänkte. Spackla och måla. Klart.
Har varit inne på mjukfog också tillsammans med isolering och gips bör det bli ännu bättre. Därmed inte sagt att jag inte gör som Patzie säger. Fyller på beslutsunderlaget just nu :- )

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.