Jag ska ta bort en gamal diskbänk och vill bli av med vattenrören så gott det går. Hur plomberar man detta på enklast sätt? 12 mm rör. Ska man använda någon propp av något slag? Eller sätta dit en kulventil? http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ror-och-rordelar/Klamringskopplingar/Kulventil-2000017914/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till själva vinkeln och/eller böjen använder man klämringspropp, http://www.rinkabyror.se/artikel/conex-propp-18/
Tänk på att montera proppen åt rätt håll, http://www.tenico.se/tips/tips6.htm
Tänk på att montera proppen åt rätt håll, http://www.tenico.se/tips/tips6.htm
Tack för tipsen!
Skruvade av ena röret. Försökte sätta dit proppen, men det var en liten förhöjning på röret. Nästan som om någon har lött dit något. Försökte få dit proppen ändå, men det läckte då väldigt mycket. Någon enkel lösning på detta? Jag skulle kunna kapa röret, men är lite nervös om jag inte kan montera tillbaka rören igen eller sätta på proppen så står jag där utan vatten hemma....
Skruvade av ena röret. Försökte sätta dit proppen, men det var en liten förhöjning på röret. Nästan som om någon har lött dit något. Försökte få dit proppen ändå, men det läckte då väldigt mycket. Någon enkel lösning på detta? Jag skulle kunna kapa röret, men är lite nervös om jag inte kan montera tillbaka rören igen eller sätta på proppen så står jag där utan vatten hemma....
Klicka här för att svara