krilleman_215 skrev:
Men prototypens ratiatorer har även dom temostat (MMA) och inbyggt koppel.

Termopanel V4
[länk]

Edit:
Klicka på "Teknisk Data" ---> "Tillbehör" så hittar du fördelarna också (TP Rak4).

hmm jag fattar inte riktigt, thermopanel är alltså en modell där anslutningarna är inbyggd, eller iaf döljs av frontplåten?

vad ska man ha för modell om man behöver mycket effekt då? antar det är kompaktradiatorer typ purmo C22?
 
-RB- skrev:
Jag fick mina MMA radiatorkoppel idag. De kan monteras med rören underifrån, från sidan och uppifrån.
[länk]
såg de fanns hos rinkaby och var lite billigare än danfoss, dessa borde man väl lika gärna kunna köpa?
fast jag har redan nya termostater a märket danfoss, då kanske man måste hålla sig till danfoss även på kopplingen?
 
prototypen skrev:
Det är fel på måttet, ska vara 220 mm (inte 240)

vad heter den kromade anslutningsdetaljen?
alltså vinkeln från kopparröret till radiatorn
dessa borde ju vara standardmått från vägg till radiatorns anslutning?
 
Inte en aning, rörmokarn har köpt detta hos Ahlsell och är säkert en standardpryl så det blir rätt avstånd för rören från väggen.

Protte
 
då hoppas jag att krilleman215 svarar då... han brukar ha bra koll på detta :)
 
Krilleman
Termopanel V4 är en vanlig panelradiator med inbyggt dolt koppel.

Angående "dom kromade vinklarna" har ju redan fått svaret i ett tidigare inlägg! ;) Observera att det är olika byggmått på 11-21 och 22-33.

Köp en 22 radiator för mer effekt. 33 är oftast överkurs i villor.

Om du följer länken och beskrivningen kommer du fram till att RSK är:

TP Rak4 fördelare 11-21, RSK 6606545
TP Rak4 fördelare 22-33, RSK 6606546

Sök på RSK så får du upp flera internetbutiker som saluför dessa! Billigaste jag hittar för 11-21 är 347,50:-
 
  • Gilla
JJI
  • Laddar…
krilleman_215 skrev:
Termopanel V4 är en vanlig panelradiator med inbyggt dolt koppel.

Angående "dom kromade vinklarna" har ju redan fått svaret i ett tidigare inlägg! ;) Observera att det är olika byggmått på 11-21 och 22-33.

Köp en 22 radiator för mer effekt. 33 är oftast överkurs i villor.

Om du följer länken och beskrivningen kommer du fram till att RSK är:

TP Rak4 fördelare 11-21, RSK 6606545
TP Rak4 fördelare 22-33, RSK 6606546

Sök på RSK så får du upp flera internetbutiker som saluför dessa! Billigaste jag hittar för 11-21 är 347,50:-

jaaha nu fattar jag... trodde det var 2 st vinklar på bilden, men när jag zoomar in så sitter de ihop och är alltså 1 del?

jag har tänkt ha synliga radiatorkoppel med sidoanslutningar, (inbyggt kostar radiatorn 30% mer) och skulle ändå vilja göra rördragningen likt bilden med vanliga vinklar mot rören, som alltså ska löpa bakom radiatorn på "rätt" höjd.

går det få till som jag tänkt? :sly:
 
prototypen skrev:
Det är fel på måttet, ska vara 220 mm (inte 240)
OT Men där fick du chansen att visa upp en golvmatta av hög kvalité ;)
 
MagHam skrev:
OT Men där fick du chansen att visa upp en golvmatta av hög kvalité ;)
Öhhhh, hög kvalitet?
Den är lite special då den ska vara halvledande då vi monterar kretskort för att undvika statisk elektricitet som kan döda elektronik.

Protte
 
camaro1969 skrev:
jaaha nu fattar jag... trodde det var 2 st vinklar på bilden, men när jag zoomar in så sitter de ihop och är alltså 1 del?

jag har tänkt ha synliga radiatorkoppel med sidoanslutningar, (inbyggt kostar radiatorn 30% mer) och skulle ändå vilja göra rördragningen likt bilden med vanliga vinklar mot rören, som alltså ska löpa bakom radiatorn på "rätt" höjd.

går det få till som jag tänkt? :sly:
krilleman215

vart är du? :)
 
Krilleman
Vilka radiatorer har du tänkt köpa?
 
Kanske korad 22 eller dem som säljs på billigaelement.se
Minns inte vad de heter men ska motsvara purmo c22 tror jag
 
Krilleman
Frågan är ju om det grå fritt med konsollerna?

Du kan ju sätta vanliga T-tör så du får samma funktion som TP Rak4.
 
ja men precis de funderingarna jag har... om det går fritt bakom radiatorn...

ja precis, det går ju... det är nog bara att beställa radiatorer och börja laborera med rören gissar jag...


1 liten fundering...

i slutet av slingan är ett litet rum med snedtak och 2 låga fönster.

för att det ska bli snyggt måste jag montera 1 radiator under varje fönster. men är det nödvändigt med 2 termostater?
kan man montera dessa 2 radiatorer i serie, som ett 1rörs system?
känns som det borde gå, och man sparar in radiatorkoppel och termostat...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.