Hej,

Har ett avloppsrör från kök som går ner genom betongbjälklag till källare. Vad är bästa sätt att lossa röret som ligger emot bjälklaget? Huggmejsel och hammare? Sen när den biten är gjord och det nya röret är på plats så kommer det säkerligen glipa lite, vad fyller jag ut det med och hur ? Bifogar bild från källaren

Avloppsrör nära betongbjälklag i källare med synliga rörkopplingar och installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det ett äldre PVC rör, så finns det väl risk för att röret spricker mer än du kanske önskar.
En vanlig lösning är väl att kapa vid golv eller rensrör vid golv i källaren och nytt därifrån.

Fogning efter blir väl beroende på skadorna som bytet medför. Ett lagningsbruk som Casco Husfix kan vara en väg.
Är det mindre springor kan du ju använda vilken flexibel fog som finns tillgänglig.

Krilleman
Röret ser ut att vara ett 110rör i mina ögon.

Är du säker på att det endast betjänar köket? Ingen ev luftning eller sidostick i bjälklaget?

GoForIt skrev:
Är det ett äldre PVC rör, så finns det väl risk för att röret spricker mer än du kanske önskar.
En vanlig lösning är väl att kapa vid golv eller rensrör vid golv i källaren och nytt därifrån.

Fogning efter blir väl beroende på skadorna som bytet medför. Ett lagningsbruk som Casco Husfix kan vara en väg.
Är det mindre springor kan du ju använda vilken flexibel fog som finns tillgänglig.
Kan mycket väll va den gamla varianten vet ej, men tanken är att byta från kök till rensluckan i källaren..

krilleman_215 skrev:
Röret ser ut att vara ett 110rör i mina ögon.

Är du säker på att det endast betjänar köket? Ingen ev luftning eller sidostick i bjälklaget?
inte tänkt på det, det visar sig när jag river i köket. Jag tror inte det är mer än avlopp från kök då avluftning från avlopp går upp i en takhuv som ligger en bra bit ifrån köket

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.