Hej! Säkert fler som har stugor och husvagnar och båtar där ni tillbringar ett par 4-5 veckor per år. Har ni några tipps på mobilt bredband som ger mycket surf när man behöver men som kostar lite eller inget när man inte är på plats?
Med två barn och fula ovanor att streama en hel del krävs mycket data men bara under kortare perioder.
Så osugen att skaffa ett abonnemang som kostar 3-500/ månad hela året för att få fri surf…
Hur gör ni andra? Tecknar abonnemang och säger upp igen efter sportlovet ?

Tyvärr verkar fiber utbyggnad tagit lite konstpaus i min glesbygd.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Kanske ett kontantkort? Jag har kört med Halebops kontantkort i stugan men det finns fler som har obegränsad surf för rimliga pengar. Comviq tar tex 399:- för 30 dagar.

Redigerat:
Allan J Allan J skrev:
Hej! Säkert fler som har stugor och husvagnar och båtar där ni tillbringar ett par 4-5 veckor per år. Har ni några tipps på mobilt bredband som ger mycket surf när man behöver men som kostar lite eller inget när man inte är på plats?
Med två barn och fula ovanor att streama en hel del krävs mycket data men bara under kortare perioder.
Så osugen att skaffa ett abonnemang som kostar 3-500/ månad hela året för att få fri surf…
Hur gör ni andra? Tecknar abonnemang och säger upp igen efter sportlovet ?

Tyvärr verkar fiber utbyggnad tagit lite konstpaus i min glesbygd.
Ungarna får betala sina kontantkort helt enkelt, farligt att curla dom ;)

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ungarna får betala sina kontantkort helt enkelt, farligt att curla dom ;)
Det har du helt rätt i… men okej då även jag och frugan förbrukar en del data… sen att det plötsligt är helt dött från min TV antenn gör behovet större. Dom har säkert skruvat ner effekten på tv sändaren vi nästan nådde tidigare

I iMicke skrev:
Kanske ett kontantkort? Jag har kört med Halebops kontantkort i stugan men det finns fler som har obegränsad surf för rimliga pengar. Comviq tar tex 399:- för 30 dagar.
Borde jag så klart tänkt på… viste inte att det finns fri surf på kontantkort nuförtiden…

Har du ett Tele2 obegränsat abb så kan du lägga till ett gäng datakort(som också har obegränsad surf) för ca 15kr/månad/kort.

• Gilla
stugan_i_skogen
  • Laddar…
Glömde skriva att vi har Telia fiber hemma om någon vet något man kombinera smart med det. Dock brukar Telia sällan vara billiga på mobila abonnemang vad jag erfar…

I InsidersUnited skrev:
Har du ett Tele2 obegränsat abb så kan du lägga till ett gäng datakort(som också har obegränsad surf) för ca 15kr/månad/kort.
Så gör man. Extrakort till sitt vanliga abonnemang!

S stugan_i_skogen skrev:
Så gör man. Extrakort till sitt vanliga abonnemang!
Har inte fri surf på mobilen men det kanske kan vara värt att uppgradera för att kunna ha ett extra simkort med fri surf året runt då…för bara 15 kr extra… bra om jag skulle vilja sätta upp en wifikamera i stugan…

Hej
Vi har ett s.k familjeabonnemang hos Telia. Hyfsat prisvärd(820 kr för 3 mobiler) lösning med fri surf. När jag är i stugan låter jag min mobil internetdela till datorer/paddor och tv. Funkar bra förutom sportlov och påsklov då det blir för många i viken. Löser ju inte kameragrejen och att ha extra simkort i det abonnemanget gick iaf inte när jag tog det.
I januari kopplas det dock på fiber eftersom jag hade tur att stugan är i Vilhelmina kommun som ligger i hårt för fiberutbyggnad.

/LOB

L lob skrev:
Hej
Vi har ett s.k familjeabonnemang hos Telia. Hyfsat prisvärd(820 kr för 3 mobiler) lösning med fri surf. När jag är i stugan låter jag min mobil internetdela till datorer/paddor och tv. Funkar bra förutom sportlov och påsklov då det blir för många i viken. Löser ju inte kameragrejen och att ha extra simkort i det abonnemanget gick iaf inte när jag tog det.
I januari kopplas det dock på fiber eftersom jag hade tur att stugan är i Vilhelmina kommun som ligger i hårt för fiberutbyggnad.

/LOB
Att få till en lösning med Telia hade varit optimalt med tanke på att de har bäst täckning i mitt område. Dock är jag lite för mycket snålskalle för Telia normalt.
Får ta och ringa Telia och se om det kan hitta någon lösning… Har ju iaf ett bredband/tv/streaming abonnemang att ”hota ”med att säga upp

Telenor har ungefär samma täckning som telia. Jag vet för jag har problem med täckning och har nyligen bytt från Telias till telenors nät genom att abonnera på ett sim med obegränsad surf från Fibeo för 399 kr/mån. Kontantkort kan bli billigare men se till att det är Telia eller telenor som nätoperatör.

Tror det är tredje gången jag tipsar om det här. 3:s flexibelt bredband.
Minsta månadskostnad är 19 kr sen upp till 549 beroende på hur mycket du förbrukat under månaden.
Saxat från 3:
Surfmängder Prisnivåer Exempel
0 - 0,1 GB 19 kr/mån Det enda du betalar om du inte använder ditt mobila abonnemang
0,1 - 5 GB 99 kr/mån När du surfar litegrann eller kollar mejlen
5 - 50 GB 299 kr/mån Under de semesterdagar som kräver lite mer uppkoppling
50 - Obegränsat 549 kr/mån

https://www.tre.se/handla/bredband/mobilt-bredband

Jag kör det själv hemma som backup när fibern slocknar.

• Gilla
faf
  • Laddar…
B Bassrunner skrev:
Tror det är tredje gången jag tipsar om det här. 3:s flexibelt bredband.
Minsta månadskostnad är 19 kr sen upp till 549 beroende på hur mycket du förbrukat under månaden.
Saxat från 3:
Surfmängder Prisnivåer Exempel
0 - 0,1 GB 19 kr/mån Det enda du betalar om du inte använder ditt mobila abonnemang
0,1 - 5 GB 99 kr/mån När du surfar litegrann eller kollar mejlen
5 - 50 GB 299 kr/mån Under de semesterdagar som kräver lite mer uppkoppling
50 - Obegränsat 549 kr/mån

[länk]

Jag kör det själv hemma som backup när fibern slocknar.
Låter toppen för de som har teckning med 3. Tyvärr funkar det inte alls där min stuga ligger.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.