Jag tänkte renovera mina fönster på en stuga från 1959. Tänkte att det vore trevligt att även dessa fönster får löstagbara spröjsar likt vårt huvudhus bredvid. Jag gillar trädetaljer mot vit fasad.
Är det någon som har satt spröjs på kittade fönster? Jag ska vid renoveringen ta bort färg, kitta och måla om.
Kan man sätta någon spik i fönsterkittet och sen hänga på spröjsen, likt mina andra fönster?
Är det någon som har satt spröjs på kittade fönster? Jag ska vid renoveringen ta bort färg, kitta och måla om.
Kan man sätta någon spik i fönsterkittet och sen hänga på spröjsen, likt mina andra fönster?
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 086 inlägg
Om du vill ha det enhetligt är det ett alternativ att ta bort fuskspröjsen på huvudbyggnadens fönster.
Jo så kan jag göra, men jag gillar spröjsat!
Står inför samma utmaning, kom du på någon bra metod att få till spröjs på kittade fönster?
Sett att det finns spröjs i pvc (inget underhåll) att köpa till som man kan måttanpassa men frågan är hur dom bäst fästes mot en kittad kant? Helst vill man ju ha löstagbara.
Sett att det finns spröjs i pvc (inget underhåll) att köpa till som man kan måttanpassa men frågan är hur dom bäst fästes mot en kittad kant? Helst vill man ju ha löstagbara.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fönster med karmhål vid spröjs
Lösvirke & Timmerhus -
Vad för fönstertillverkare/spröjsfäste?
Fönster & Dörrar -
Byte av gammeldags 2luft träfönster med spröjs utan att ändra stilen
Fönster & Dörrar -
Söker gamla spröjsade fönster
Utbyggnad och tillbyggnad -
Måla om moderna spröjsade fönster