Hej
Efter att ha målat den nya obehandlade sockeln runt utbyggnad med Flugger sockelfärg(facade betong) för två säsonger sedan börjar ytan nu att krackelera. Det ser ut som 1mm oregelbundna sprickor i färgen. Dock endast i söderläge.
Det verkar inte röra sig om sättningar. Kvarvarande fukt i putsen låter långsökt eftersom den fick brinna två mån i varmt väderlek.
För varmt vid påstrykning?
Ej låtit första strykningen torkat ordentligt?

Tips och råd??
 
  • 20210825_074921.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Birathen
  • Laddar…
N
Låt vara, eller dra på ef bruk med glasfibernät och putsa om sockeln. och måla igen.
Men det kanske kommer tillbaka ändå.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.