Hej
Efter att ha målat den nya obehandlade sockeln runt utbyggnad med Flugger sockelfärg(facade betong) för två säsonger sedan börjar ytan nu att krackelera. Det ser ut som 1mm oregelbundna sprickor i färgen. Dock endast i söderläge.
Det verkar inte röra sig om sättningar. Kvarvarande fukt i putsen låter långsökt eftersom den fick brinna två mån i varmt väderlek.
För varmt vid påstrykning?
Ej låtit första strykningen torkat ordentligt?
Tips och råd??