Hej!
När grannen ovanför renoverade, bildades en spricka i väggen som jag trodde var ytlig, nu när jag ska måla om inser jag att den är djupare.
1. Hur får jag till en hållbar och snygg yta? Se bild på sprickan. Det finns ytterligare spricka på andra sidan mot köket. Se bilder.
2. Måla på en redan målad tapet, något jag behöver tänka på? Har tagit bort all tapet på väggar där den lossnade relativt lätt med verktyg.
När grannen ovanför renoverade, bildades en spricka i väggen som jag trodde var ytlig, nu när jag ska måla om inser jag att den är djupare.
1. Hur får jag till en hållbar och snygg yta? Se bild på sprickan. Det finns ytterligare spricka på andra sidan mot köket. Se bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
2. Måla på en redan målad tapet, något jag behöver tänka på? Har tagit bort all tapet på väggar där den lossnade relativt lätt med verktyg.
Renoverare
· Uppsala
· 2 088 inlägg
Om du är säker på att sprickan uppstod i samband med renovering tycker jag att du ska kontakta hyresvärden (om det är hyresrätt) eller styrelsen (om det är bostadsrätt) och ge dem chansen att undersöka om skadan är så allvarlig att den kanske måste åtgärdas på något sätt.
Hade värden där igår (bostadsrätt). Men han såg inte att det skulle vara ett större problem dock vet jag inte riktigt vad han har för kunskap inom området för fick inga direkta råd av honom.Henningelvis skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 2 088 inlägg
Om det är bostadsrätt tycker jag att du ska skicka fotografierna till styrelsens ordförande. Styrelsen har ansvar för byggnaden. Vad är det för "värd" du haft kontakt med? Fastighetsskötare eller motsvarande har vanligtvis ingen större koll på det rättsliga kring skador på byggnaden.Mkouri skrev:
Klicka här för att svara