1 279 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Spräckt platta i badrum
Snickaren måttade för exakt när han skulle göra fönstersmygen i vårt badrum.
En platta sprack över fönstret.
Går det att byta en platta som är satt för cirka 2 månader sedan?
Underlag är cc30 reglat med enkel våtrumsgips.
Enligt kakelsättaren var risken väldigt stor att antingen gipsen följer med eller att plattor runt om
kan spricka.
Ska jag ta dit en annan kakelsättare och be om en andra åsikt eller helt enkelt leva med en sprucken platta över fönstret i vårt helt nyrenoverade badrum?
Tacksam för tips.
En platta sprack över fönstret.
Går det att byta en platta som är satt för cirka 2 månader sedan?
Underlag är cc30 reglat med enkel våtrumsgips.
Enligt kakelsättaren var risken väldigt stor att antingen gipsen följer med eller att plattor runt om
kan spricka.
Ska jag ta dit en annan kakelsättare och be om en andra åsikt eller helt enkelt leva med en sprucken platta över fönstret i vårt helt nyrenoverade badrum?
Tacksam för tips.
Menar du 60 cm från profilen som hållet en duschhörnglaset?nohope skrev:
Då är det typ 150 cm ut från vägghörnet som plattan sitter och kapillärkraften är inte så pass stor att den når så långt ut.
Bara att byta och om nu tätskiktet skulle skadas så kan man laga i det med nytt. Hade varit mycket mer riskabelt om det hade varit mitt inne i duschen.
Ja cirka 60 cm från själva glasväggen till duschväggen alltså som du säger 150cm från vägg där dusch är monterad.
Då får jag helt enkelt på min kakelsättare igen om att byta plattan, tror han inte det går får jag väl hitta en ny kakelsättare.
Tack för svar.
Då får jag helt enkelt på min kakelsättare igen om att byta plattan, tror han inte det går får jag väl hitta en ny kakelsättare.
Tack för svar.
Det låter som att det är plattan som sitter precis där smygen börjar? I så fall bör det sitta en regel bakom gipsen som gör det lättare att ta plattan utan att gipsen går åt pipan.nohope skrev:
Kratsa ur fogen runt den trasiga plattan, knacka försiktigt sönder plattan och mejsla loss bitarna.
Klicka här för att svara