Jag har byggt in en Triomont väggfixtur för toalett från Gustavsberg. Hur jag än gör så får jag inte spolningen att fungera riktigt. Om inte täckluckan sitter på så fungerar både stora och lilla spolningen korrekt. Så fort jag sätter dit den kromade knappen så måste jag trycka två gånger för att det skall fylla på vatten efter spolningen, detta gäller både 6l och 3l spolningen. Dessutom så står toaletten och rinner efter spolningen, man måste knacka lätt på knappen för att det skall sluta rinna.
Jag har provat att släppa ut och dra åt brickan som sluter mot väggen där den kromade knappen monteras, men det blir ingen skillnad. Allt är ju väl inbyggt, så det går inte att ta ut och testa prylarna utanför. Innan montage testade jag givetvis funktionen, men inte med krombrickan på plats, och knappast med hänsyn till hur påfyllningen fungerade...
.
Någon som har ide om hur det skall lösas?
Dålig passform , den kommer för högt, lågt , snett , vint , luckan påverkar något som inte ska vara , efter om det fungerar utan lucka , bara att leta var , klart svårt att se när luckan sitter på plats
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.