Hej jag har en avloppsslang till en diskmaskin enligt bild. Krävs det ngn särskild klämma lyckades inte få tätt med en slangklämma. Ngn som vet exakt var den skall skötas av

• Ett handtaget flexibelt rör eller slang framför en korkgolvbakgrund hålls av en person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mattias03 Mattias03 skrev:
Hej jag har en avloppsslang till en diskmaskin enligt bild. Krävs det ngn särskild klämma lyckades inte få tätt med en slangklämma. Ngn som vet exakt var den skall skötas av
Är den ihoptryckt på bilden? Du lär ju ha ett motstånd, typ ett rör mellan de båda slangarna. Med varsin slangklämma på.

Jag ser ingen slangklämma?

Det är bara en slang. Den specialvecklingen som syns på bilden är ca var 20 cm jag antar att man skall skära av slangen där. Fick ett tips om att det nog var en specialklämma till de slangarna som såg ut så. Skar av den mitt i vecket men kunde inte få den tät med vanlig slangklämma på avloppet

Det är bara en slang. Den specialvecklingen som syns på bilden är ca var 20 cm jag antar att man skall skära av slangen där. Fick ett tips om att det nog var en specialklämma till de slangarna som såg ut så. Skar av den mitt i vecket men kunde inte få den tät med vanlig slangklämma på avloppet
Du har ingen sån här ände på slangen?

• Rörkonstruktion med flexibelt avloppsslang och metallklämmor mot kakelvägg. VVS-installation närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej det är en begagnad diskmaskin jag köpt till sommarstugan och detta originalslangen som satt på

Detta skulle kunna fungera någon som vet var det är bäst att kapa slangen

Detta skulle kunna fungera någon som vet var det är bäst att kapa slangen
Eftersom slangen skall sitta med en slangklämma vill du väl ha så mycket gummi kvar att klämma åt?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.