När appen uppdaterats till acre intrusion, går det inte längre att logga in. Hemsidan fungerar. Misstänker att nya appen inte läser specialtecken. Hur byter man användarnamn? Inte anläggningsnamn utan användarnamn? Hittar inte funktionen på acreintrusion.cloud.

S Snapphanehere skrev:
När appen uppdaterats till acre intrusion, går det inte längre att logga in. Hemsidan fungerar. Misstänker att nya appen inte läser specialtecken. Hur byter man användarnamn? Inte anläggningsnamn utan användarnamn? Hittar inte funktionen på acreintrusion.cloud.
Skulle tro att du måste skapa ett nytt konto med det nya användarnamnet.

gol gol skrev:
Skulle tro att du måste skapa ett nytt konto med det nya användarnamnet.
Varför det? Se sid 50 "ändra användare". Manual fr 2015.https://www.spcsupportinfo.com/connectspcdata/EnguserCD/documentation/SPC_Pro_Configuration_Manual_sv.pdf

S Snapphanehere skrev:
Varför det? Se sid 50 "ändra användare". Manual fr 2015.https://www.spcsupportinfo.com/connectspcdata/EnguserCD/documentation/SPC_Pro_Configuration_Manual_sv.pdf
Felmeddelande som kommer upp i appen vid inloggning: ”
Portal. Inloggningsfel. (Exception: FleXMLMessage parsing uses illegal format). Kvitteringsruta med ”ok”
Felmeddelandet går ej att få förklarat mha googling. Vare sig installatör eller Vanderbilt kunde förklara meddelandets innebörd.ChatGPT: ”kan vara bugg i app eller firmware, syntaxproblem och hur appen tolkar specialtecken kan orsaka felmeddelande.” Det skall i brukarledet/privatpersoner inte förekomma meddelanden på annat språk än svenska. Installatören (som eg är ok) vill nog inte ha med detta att göra eftersom jag sa att om det är ett fel i appen kan räkningen skickas till Vanderbilt. Jag har redan gjort långt mer än vad som kan förväntas av en standardkund. Eftersom jag inte har installatörsprogrammet som medger ändring av användarnamn, så lär jag inte kunna använda appen. Det medför att jag bl. a. inte kan ”isolera” annat än via manöverpanelen eftersom jag inte hittar det kommandot ”isolera” på hemsidan. Makalöst. Så det är ett annat problem: hur gör man ”isolering” på cloudsidan? Skandal att hamna i denna sits bara för att ha uppdaterat appen. Så kass.

S Snapphanehere skrev:
Du måste hålla isär inloggning mot molntjänsten SPC Connect och inloggning till din SPC-central, det är två helt olika användare. Den användare du ska ange i SPC Appen är för inloggning på molntjänsten Connect. Connect använder sedan i sin tur en användare på SPC-centralen för att kommunicera med ditt lokala SPC-system.
Det som du refererar till är hur man hanterar användare i SPC-centralen via applikationen Connect Pro (ej att förväxla med molntjänsten Connect). Lokala användare administreras enklast med SPC-centralens webbgränssnitt.

gol gol skrev:
Du måste hålla isär inloggning mot molntjänsten SPC Connect och inloggning till din SPC-central, det är två helt olika användare. Den användare du ska ange i SPC Appen är för inloggning på molntjänsten Connect. Connect använder sedan i sin tur en användare på SPC-centralen för att kommunicera med ditt lokala SPC-system.
Det som du refererar till är hur man hanterar användare i SPC-centralen via applikationen Connect Pro (ej att förväxla med molntjänsten Connect). Lokala användare administreras enklast med SPC-centralens webbgränssnitt.
Tack för svar.
Inloggning:
1. https://www.acreintrusion.cloud/. Användarnamn (inkl specialtecken) oförändrat sedan flera år. Inlogg ua. Lösenordsbyte ua. Ser mina två anläggningar ok, från-tillslag ok, kan andra anläggningsnamn men ej isolera (endast ta bort isoleringar).
2. App. Gamla appen samma användarnamn som i cloud. Tidigare fungerat ua. Nya appen med oförändrat användarnamn (specialtecken) fungerar ej. Felmeddelande enl. ovan.
Obs att det enda jag gjort är att ladda ner nya appen. Var sitter då felet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.