Hej!
Håller på och grejar hemma.
Syllen ska bytas. Spån i väggarna. Det trillar ut, hur gör jag? Tar väck, i med nu isolering?
Hur brukar det vara byggt? Rinner spånet även från övervåningen?
Huset står som byggt 1909.

Med vänlig hälsning, Rickard
 
Har du spån från 1909 i väggarna så lär det mer eller mindre ligga på botten av väggarna och det brukar vara rena luftfickor i toppen utan ngn isolering kvar alls, så det är nog dags att isolera om!
Ekofiber eller annan isolering som klarar fuktvandring är mkt bättre alternativ (dubbla isoleringen mot spån)

/K
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.