Ska äntligen till att fixa till en av toaletterna vid föreningslokalen. Väggarna ska spacklas, målas och tapetseras. Det stora kruxet är ventilationstrummorna som går tvärs över taket.

Letar alltså förslag på hur jag ska täta springorna. På ena sidan finns en springa på upp till 1,5 cm, (som slutar i en tallriksventil på motstående toalett). Har fått förslag på fogmassa men är skeptisk med tanke på hur stor springan är.

Tar tacksamt emot (seriösa) förslag på möjliga lösningar. I andra änden av röret finns en isolerad utgång som vetter ut i hallen. Här finns åtminstone isoleringsull, men vad kan jag fylla igen med? Vill ju få till målningsbara väggar utan för mycket ojämnheter.

Båda väggarna är i slagkraftig betong.

IMG_0196.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0197.jpg
Skapa konto
IMG_0199.jpg
Skapa konto

Har för övrigt tankar på att sänka taket men det får bli en betydligt senare fråga.

Fogskum som sedan friseras och spacklas?

• Gilla
Gnor
  • Laddar…
Först fogskum, jämna med kniv, sen mjukfog kanske? :)

• Gilla
Gnor
  • Laddar…
Eller på med gipsbruk för att riva av och sedan spackla?

Bottna med en bottningslist i springan, och sen mjukfog över.
Blöter man en spackelspade med såpvatten brukar man kunna spacka ut fogen slät och snygg.

Tack för alla kloka svar! Ska iväg och jaga material idag.

Fortsätt gärna fylla på om ni kommer på nåt mer.

Jag skulle köra på fogskum och lämna ca. en centimeter och sen gipsputs på det. Gipsputset är betydligt mycket hårdare än bara spackel så om röret rör sig lite eller vibrationer står gipsputsen emot bättre än bara spackel...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.