2 600 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Sotare
Jag använder en sotare, som förra gången när han var här, sa att där är ett fågelbo i min skorsten. Han tog det inte bort men sa att jeg fick beställa en ny tid. Det gjorde jag, men dom kom inte. När en ny sotare var här i mitt september, til vanlig kontrol, sa han att där var ett fågelbo i min skorsten, men tog det inte bort. Jag får beställa en ny tid. Ska sotaren inte ta bort ett fågelbo, när han är här, eller vad?
Ner med snöre med en krok på, ryck och slit, delarna hamnar nere i sotluckan, bara plocka ut, brukar inte sitta långt ner, kanske ett kvastskaft med krok på går att använda, Säker en kaja som byggt, standardbygge i södra Sverige
När man läser om det så verkar det vara ett lite mer tidskrävande arbete i vissa fall. Du får beställa ny tid och be de montera nät så det inte återupprepas. Jag har nät på min och inga problem med fåglar.
Om du gör det själv så använd inte tunt hönsnät, de bara rycker väck skiten.
Om du gör det själv så använd inte tunt hönsnät, de bara rycker väck skiten.
J jonaserik skrev:
Det finns färdiga galler som kallas kajgaller.
På min så sitter någon form av tjockare nät, Liknar grillgaller men med lite större öglor. Jag kan tyvärr inte titta eller ta bild på det för jag är höjdrädd
Klicka här för att svara