1 621 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Solosåg problem!
Mitt problem är att sågsvärdet börjar tryckas uppåt efter cirka tre decimeters sågning. Bänken är rak och i våg. Kedjorna nya och av rätt typ. Stockarna hyfsat kvistfria och lagom grova.
Finns det någon som har drabbats av liknande och kunnat lösa detta, samt berätta om det, så ska Stefan vara glad hur länge som helst.
Finns det någon som har drabbats av liknande och kunnat lösa detta, samt berätta om det, så ska Stefan vara glad hur länge som helst.
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
Hej
Är de felstavade?
Är det så att du kört i någon spik, kvist etc som gjort skären slöa på ena sidan?
Är de felstavade?
Är det så att du kört i någon spik, kvist etc som gjort skären slöa på ena sidan?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Är svärdet ”horisontellt”?
Protte
Protte
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
Hej
Då känns det som svärdet vinkel inte är parallell med banan.
Smuts i infästning eller något som skapar vinkelslip.
Då känns det som svärdet vinkel inte är parallell med banan.
Smuts i infästning eller något som skapar vinkelslip.
Klicka här för att svara