2 133 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Solceller med SAJ
Hej!
Jag planerar solceller eventuellt med batteri. Jag funderar på Saj h2 växelriktare med batteri ser ut som en väldigt smidig allt i ett lösning 3-fas ö-drift mm. Jag undrar om någon testat eller har dem i sitt hem skulle vara kul att höra erfarenheter synpunkter om dessa. 🤔
Jag planerar solceller eventuellt med batteri. Jag funderar på Saj h2 växelriktare med batteri ser ut som en väldigt smidig allt i ett lösning 3-fas ö-drift mm. Jag undrar om någon testat eller har dem i sitt hem skulle vara kul att höra erfarenheter synpunkter om dessa. 🤔
Har installerat sådan nyligen, återkommer när jag har mer kött på benenL LiteForce skrev:
Hittade den här tråden själv för jag försökte se om nån vet ifall det går att ansluta Tibber till växelriktaren…
Ja, nu har vi haft solceller och batteri i ett par månader och i mitt tycke är det rätt värdelöst. Visserligen blev elräkningarna billiga under sommaren, men nu under vinterhalvåret genererar vi så pass lite att det bara täcker producentavgiften som elbolaget tar ut, dvs plus minus noll.Umlaut skrev:
Vi har ändå solcellerna i söderläge och bor på ett berg, så trodde nog att det skulle generera lite mer än så här.
Klicka här för att svara