Hej!

Jag planerar solceller eventuellt med batteri. Jag funderar på Saj h2 växelriktare med batteri ser ut som en väldigt smidig allt i ett lösning 3-fas ö-drift mm. Jag undrar om någon testat eller har dem i sitt hem skulle vara kul att höra erfarenheter synpunkter om dessa. 🤔
 
L LiteForce skrev:
Hej!

Jag planerar solceller eventuellt med batteri. Jag funderar på Saj h2 växelriktare med batteri ser ut som en väldigt smidig allt i ett lösning 3-fas ö-drift mm. Jag undrar om någon testat eller har dem i sitt hem skulle vara kul att höra erfarenheter synpunkter om dessa. 🤔
Har installerat sådan nyligen, återkommer när jag har mer kött på benen :)

Hittade den här tråden själv för jag försökte se om nån vet ifall det går att ansluta Tibber till växelriktaren…
 
Har det kommit lite mer kött på benen?
 
Umlaut Umlaut skrev:
Har det kommit lite mer kött på benen?
Ja, nu har vi haft solceller och batteri i ett par månader och i mitt tycke är det rätt värdelöst. Visserligen blev elräkningarna billiga under sommaren, men nu under vinterhalvåret genererar vi så pass lite att det bara täcker producentavgiften som elbolaget tar ut, dvs plus minus noll.

Vi har ändå solcellerna i söderläge och bor på ett berg, så trodde nog att det skulle generera lite mer än så här.
 
  • Ledsen
vickan11 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.