Jag jobbar med IT och ibland blir det en del skruvande.
Min normala skruvdragare kan bli lite klumpig i de fallen och jag letar därför efter en mindre dragare som kommer åt där det är trångt, men som ändå är stark.

Har communityn några tips?

Panasonic kom med en för nåt år sen som är liten, smidig och stark.
PANASONIC EY7410LA2S.
Inte billig men håller.....

Grannen har en som jag lånar.....

• Gilla
sponken och 1 till
  • Laddar…
J Jan_G skrev:
Panasonic kom med en för nåt år sen som är liten, smidig och stark.
PANASONIC EY7410LA2S.
Inte billig men håller.....

Grannen har en som jag lånar.....
När jag jobbade inom hårdvaruservice hade alla tekniker Panasonic, utmärkt funktion...

• Gilla
  • Wow
Purre och 1 till
  • Laddar…
Jag körde med motsvarande Panasonic- och Hitachimaskiner när jag monterade visningsex-möbler på ett varuhus i slutet av 90-talet. Fungerade förvånansvärt bra till det mesta. Antar att de inte blivit sämre.

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
dof dof skrev:
Bosch gsr 12 med lösa chuckar skulle jag kört på.
[länk]
Det där med lösa chuckar ser ju supernajs ut! Gör ju att man kommer åt i vissa omöjliga lägen.

Men då börjar jag övertänka det som vanligt: Finns det någon fetare skruvdragare som har utbytbara chuckar? (Jag behöver ändå en ny skruvdragare och då hade jag tänkt mig köp en med knack.)

• Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Följdfundering: Om man nu satsar på en Bosch 12V, varför kan man inte lika gärna kötta på med en 18V direkt? De ser lika stora ut, men jag kanske inbillar mig...?

• Gilla
14589111
  • Laddar…
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Det där med lösa chuckar ser ju supernajs ut! Gör ju att man kommer åt i vissa omöjliga lägen.

Men då börjar jag övertänka det som vanligt: Finns det någon fetare skruvdragare som har utbytbara chuckar? (Jag behöver ändå en ny skruvdragare och då hade jag tänkt mig köp en med knack.)
Festool finns ju...

https://www.toolab.se/produkt/Festo...h92FGU0eeBvpHUe4iG0Bp43DynVJwtD4aAs24EALw_wcB

Känner inte till någon med bytbara chuckar OCH knack...

Följdfundering: Om man nu satsar på en Bosch 12V, varför kan man inte lika gärna kötta på med en 18V direkt? De ser lika stora ut, men jag kanske inbillar mig...?
Nej, de är inte lika stora. Det beror på vad som är viktigast; komma åt i trånga utrymmen eller orka med tunga uppgifter/grövre borr.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nej, här ser du skillnaden. (y)
Två olika Bosch borrskruvdragare på ett arbetsbord med verktygshylla i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men den ena behöver inte utesluta den andra ;)

• Gilla
Harald Boye och 5 till
  • Laddar…
Jag har en liten Bosch IXO för att skruva datorer och tavlor med. Den är ju liten och nätt samt lagom kraftfull för att inte göra sönder saker. (läs klen) Har även motsvarande blå maskin med utbytbara batterier på 3,6 v men jag har aldrig kommit lika överens med den som den lilla gröna...
Frågan är vad du menar med "liten" i sammanhanget.

• Gilla
Octavianus
  • Laddar…
P
Jag jobbar med IT och ibland blir det en del skruvande.
Min normala skruvdragare kan bli lite klumpig i de fallen och jag letar därför efter en mindre dragare som kommer åt där det är trångt, men som ändå är stark.

Har communityn några tips?
Jag har en Black & Decker Gyro Driver som är rätt praktisk när det är trångt. Den har inget traditionellt handtag eller avtryckare utan känner av att man vrider på den och börjar då rotera mejseln/biten i vridriktningen.

Black-Decker-Gyro-Side.jpg

• Gilla
Larmal och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.