Hej,

Har någon kvar en lyftventil till Svedbergs handfat, (se bifogad bild)? Har frågat Svedbergs men de föreslår att jag byter ut hela blandaren men jag vill först se om jag lyckas hitta bara en gammal lyftventil i bättre skick än den jag har.

• IMG_5797 (2).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5799 (2).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för tipset! Problemet är att jag inte vågar montera eller ändra själv och har just nu inte råd med att använda en rörmokare. Det är anledningen att jag söker en likadan lyftventil.

Tidigare hade Rivners ett ställe i Länna där de sålde beg och återvunnet material från byggen. Kan vara värt och leta efter den typen av företag om ingen här på BH har en gammal liggande.

Tack Patrick!
Jag har nu skickat mail + bilder till Rivners och hoppas att de svarar på måndag.

Finns det flera sådanna företag i Stockholms?

Mvh
Susanna

Hej S97 danl,
Det ser lovande ut! Och man har 15 dagars returrätt i fall det är fel.
Tack så mycket.
Sanna

Hej s97Danl igen,

idag fick jag med posten proppen till lyftventilen från vvsobadrum.se.

Den passar perfekt!! Tusen tack för hjälpen!!

Och tusen tack till er alla som har svarat på mitt inlägg.och ville hjälpa.

Mvh
Susanna

• Gilla
s97danl
  • Laddar…
Så bra👌
Men jag förstår inte Svedbergs som tycker du ska byta hela blandaren för att lyftventilen är sönder 😖

snart skrev:
Hej,

Har någon kvar en lyftventil till Svedbergs handfat, (se bifogad bild)? Har frågat Svedbergs men de föreslår att jag byter ut hela blandaren men jag vill först se om jag lyckas hitta bara en gammal lyftventil i bättre skick än den jag har.
Men var den gamla verkligen så dålig ? Hade den ärgat ihop, så att den inte går att justera ? För mig ser det bara ut som om den behövde rengöras för O-ringen ser bra ut och kromningen likaså. Mina brukar se likadana ut efter ett par veckor och då är det bara att torka av med städtrasan. Dra in en flik av trasan i alla fack på plastringen, så blir de rena med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.