Vi köpte ett begagnat kök av modell FAKTUM men fick inte med oss alla ben och socklarna var typ förstörda. Vi trodde att det skulle gå att köpa på IKEA men hittar inget. Någon som har ett gammalt kök och vill bli av med lite reservdelar? :) Om det finns 15 cm stommar är vi intresserade även av detta.

Jag köpte en täcksida från IKEA och sågade till och använde som sockel. Skruvade fast den upptill i klossar som jag skruvade fast på undersidan av stommen.

• Gilla
Isaene
  • Laddar…
Var i landet pratar vi om?

Jag borde ha lite plastfötter över, och eventuellt vita socklar om de överlevt.

• Gilla
Isaene
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Var i landet pratar vi om?

Jag borde ha lite plastfötter över, och eventuellt vita socklar om de överlevt.
Bor i Morgongåva, Region Uppsala! Men lite plastfötter kan man ju skicka i paket. Står självklart för frakten. Ska bara ringa och kolla med IKEA idag om de inte har något lager med gamla Faktumprylar någonstans men tvivlar på det.

Borde gå att ordna, hojta till om det blir aktuellt! =)

Borde gå att ordna, hojta till om det blir aktuellt! =)
Hur många ben har du? Behöver ca 20 :)

I Isaene skrev:
Hur många ben har du? Behöver ca 20 :)
Hittade 6st i källaren, tror jag har några till i garaget, så kanske 10st..
Men behöver du verkligen 20st? Jag hade nöjt mig med bara ben i framkant om möjligt.

20 ben!?
Jag drar alltid en träregel i väggen som bakkant stommarna vilar på. Det är ändå helt vansinnig att justera fötterna i bakkant på stommarna då man knappt når in och en regel håller betydligt bättre. Går dessutom bra mycket snabbare att bygga köket.
Sedan sätter man ETT ben mellan två stommar i framkant så att två stommar vilar på samma ben för enkelhetens skull. Avsevärt mycket läsare att justera in och få det hela snyggt, återigen, det går även snabbare att bygga köket.

• Gilla
S_lund och 3 till
  • Laddar…
Hittade 6st i källaren, tror jag har några till i garaget, så kanske 10st..
Men behöver du verkligen 20st? Jag hade nöjt mig med bara ben i framkant om möjligt.
Nä det verkade inte som att det behövdes fler än 10-12. Men nyfiken, hur gör du i bakkant då? Fäster du skåpen i väggen?

I Isaene skrev:
Nä det verkade inte som att det behövdes fler än 10-12. Men nyfiken, hur gör du i bakkant då? Fäster du skåpen i väggen?
Jag gör precis som @slacker beskriver ovan =)

• Gilla
Isaene och 1 till
  • Laddar…
Jag gör precis som @slacker beskriver ovan =)
Har skickat PM till dig.

I Isaene skrev:
Har skickat PM till dig.
Såg det, jag ska ut i garaget sen och se vad jag har där.

• Gilla
Isaene
  • Laddar…
I Isaene skrev:
Har skickat PM till dig.
Jag hittade 6st till, kan packa och väga ikväll så får vi reda på fraktkostnaden.

Gällande pris så tänker jag att vi gör som så att jag nöjer mig med att få betalt för frakten, men ni kan betala vad ni tycker det är värt till valfri (icke politisk) välgörenhet =)

• Gilla
Isaene
  • Laddar…
Tack så hemskt mycket! Supersnällt! Hör av dig om betalsätt, swish är väl smidigast så löser vi det :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.