5 323 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Söker delar till FAKTUM kök, främst ben och socklar
Sida 1 av 2
Vi köpte ett begagnat kök av modell FAKTUM men fick inte med oss alla ben och socklarna var typ förstörda. Vi trodde att det skulle gå att köpa på IKEA men hittar inget. Någon som har ett gammalt kök och vill bli av med lite reservdelar?
Om det finns 15 cm stommar är vi intresserade även av detta.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 387 inlägg
Var i landet pratar vi om?
Jag borde ha lite plastfötter över, och eventuellt vita socklar om de överlevt.
Jag borde ha lite plastfötter över, och eventuellt vita socklar om de överlevt.
Bor i Morgongåva, Region Uppsala! Men lite plastfötter kan man ju skicka i paket. Står självklart för frakten. Ska bara ringa och kolla med IKEA idag om de inte har något lager med gamla Faktumprylar någonstans men tvivlar på det.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 387 inlägg
Borde gå att ordna, hojta till om det blir aktuellt! =)
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 387 inlägg
20 ben!?
Jag drar alltid en träregel i väggen som bakkant stommarna vilar på. Det är ändå helt vansinnig att justera fötterna i bakkant på stommarna då man knappt når in och en regel håller betydligt bättre. Går dessutom bra mycket snabbare att bygga köket.
Sedan sätter man ETT ben mellan två stommar i framkant så att två stommar vilar på samma ben för enkelhetens skull. Avsevärt mycket läsare att justera in och få det hela snyggt, återigen, det går även snabbare att bygga köket.
Jag drar alltid en träregel i väggen som bakkant stommarna vilar på. Det är ändå helt vansinnig att justera fötterna i bakkant på stommarna då man knappt når in och en regel håller betydligt bättre. Går dessutom bra mycket snabbare att bygga köket.
Sedan sätter man ETT ben mellan två stommar i framkant så att två stommar vilar på samma ben för enkelhetens skull. Avsevärt mycket läsare att justera in och få det hela snyggt, återigen, det går även snabbare att bygga köket.
Nä det verkade inte som att det behövdes fler än 10-12. Men nyfiken, hur gör du i bakkant då? Fäster du skåpen i väggen?13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 387 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 387 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 387 inlägg
Jag hittade 6st till, kan packa och väga ikväll så får vi reda på fraktkostnaden.I Isaene skrev:
Gällande pris så tänker jag att vi gör som så att jag nöjer mig med att få betalt för frakten, men ni kan betala vad ni tycker det är värt till valfri (icke politisk) välgörenhet =)