Finns det någon typ av sockerbitar med snabbanslutning istf skruv ?
 
Wago och Helacon.

quick_connectors.jpg

HelaCon-3-bitar.jpg

//Patrik
 
får kolla helacon.
De wago jag sett är ju för att 'förgrena' en tåt..
Jag tänker alltså på att skarva en mångledare...
 
kopplingsdosa/kulodosa?
Annars presshylsor med krympslang
 
Ok R_Strandberg. Fast det var inte riktigt det jag frågade om.
Det här är ju byggforum men jag behöver nåt till industrin....24V max...
 
då borde isolerade presshylsor utan krympslang funka bra :)
 
då går det inte att ta isär och byta ut lätt
 
Tack snaggletooth. Såna har jag men är ute efter nåt liknande där trådarna koplas ihop två och två....som en rad sockerbitar fast med snabbanslutning
 
Jag sätter normalt upp en kopplingsdosa med en rad plintar för att skarva tex en pulsgivare. Funderade bara på om det fanns nåt som jag inte hittat i katalogen.
 
Sådana som visas på bilden funkar dom lika bra med FK RK & EK? är det för att slippa Torix. Hur funkar dom om man vill ta isär dom eller måste man klippa?
 
Tack för alla förslag. Jag använder mest kopplingsplint..ibland presshylsor...sällan wago och nästan aldrig flatstift...
Nu letar jag efter en specifik produkt. En kopplingsbrygga med snabbanslutning
 
Hmm, det enda som jag kan tänka mig är Wago:s Serie 264. Fast det är ju miniatyr fjäder radplintar. Som man kan montera på 15 eller 35:s DIN eller skruva fast. Vet att de går att beställa färdiga som 12-poliga utomlands. Finns ju andra tillverkare som har mini, fjäder radplintar. Fast det kanske är helt uteslutet?

OT, Såg en dokumentär i går med elinstallationer i USA, där de just hade gått över till att använda sig utav "Wago Plugs" =)
 
  • Minireihenklemmen-g.jpg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.