Jag har björkvirke i ganska stora mängder uppsågat i ca 2,5 tum tjock och i 2,5-3 meters längder, det har legat på min vind i ca 15-20 år och torkat sakta. Har även en del fanér i vad jag tror är björk men är ej 100. Finns även en del körsbär, bok,en,lärk och lite fruktträds virke.(Eken vill jag ha själv :) ) Om det är någon som är intresserad att köpa till en billig peng får ni gärna PM:a mig.
Finns i Halmstad.

Pagno

Tackar för tipsen!

Har inget omedelbart behov utan var mer ute efter att sondera terrängen. Hoppas återuppta mitt snickrande nu när jag har utrymmen och då slog de mig att då jag inte har tillgång till min morfars lager längre så behöver jag hitta egna kanaler.... :-)

Så återigen tack för tipsen!

Mvh Martin

Jag köper gärna furu och björk (även annat trevligt material till möbler) om någon i
Dalarna, Västerås eller Gävle-trakten har några löpmeter till salu.
Det räcker om det är sågat, behöver inte vara snickeritorrt (dock ej nysågat)
Bor själv i Falun. Mvh/ Esbjörn

ClasseClas
bengtn skrev:
Någon som har handlat hos mobilssågen?

/B
Hej, jag köpte kraftig bastulav 27*70 i asp för ca 9 år sedan till mkt bra priser. Virket hade kvistmärken och vankanter på undersidan på några brädor, men jag tyckte det var OK ändå. Dessutom fick jag med ungefär dubbla mängden virke mot vad jag betalade för, så jag kunde välja ut de bästa bitarna hemmavid i lugn och ro.

Jag fick intrycket då att verksamheten drevs på hobbybasis. Det kanske har ändrats sen dess. I alla fall är de värda ett besök. Kolla i förväg vad de har på lager och till vilken fuktkvot virket har torkats ner.

S.k. möbeltorrt virke av olika slag finns för oss som bor i Stockholmstrakten hos Erik A Nilsson Trävaror AB, i BRO www.nilssontravaror.se/ hälsningar från Möbellotta

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.