Hej,
Jag har ett befintligt badrum som är ca sju år gammalt. Kakel och klinker är fortfarande i bra skick och när man storstädat verkar badrummet vara i nyskick.
Fogarna är dock rätt ljusa och de blir tyvärr smutsiga rätt fort, speciellt kaklet runt duschplatsen och klinkern där man går med blöta fötter.
Mitt "problem" är väl inget problem egentligen utan rätt naturligt, men jag undrar om man kan försegla fogarna så här i "efterhand" för att uppnå större smutstålighet och en mer avvisande yta.
- Är detta en bra idé?
- Spelar det någon roll att det görs "i efterhand"?
- Bör man rengöra på något speciellt sätt innan?
- Och kanske viktigast. Vad ska man använda för produkt?