Hej! Jag har en Smeg spis modell SSK60IMB8. När jag stänger luckan stängs värmen av. Detta syns tydligt då den orangea lampan slocknar trots att värmen inte nått inställd temperatur. Det är konstaterat att ugnen då slutar värma. Om jag stänger luckan lååååångsamt kan jag lyckas att få lampan fortsätta lysa men det blir svårare och svårare. Måste ju vara nån "avkännare" kopplat till ugnsluckan som krånglar. Tips någon? 🙂

Högalid Högalid skrev:
Hej! Jag har en Smeg spis modell SSK60IMB8. När jag stänger luckan stängs värmen av. Detta syns tydligt då den orangea lampan slocknar trots att värmen inte nått inställd temperatur. Det är konstaterat att ugnen då slutar värma. Om jag stänger luckan lååååångsamt kan jag lyckas att få lampan fortsätta lysa men det blir svårare och svårare. Måste ju vara nån "avkännare" kopplat till ugnsluckan som krånglar. Tips någon? 🙂
det är en polsk AMICA
finns några microbrytare i denna som brukar spöka

inget annat som händer tex att klockan går över i temperaturvisning

B Bill Algö skrev:
det är en polsk AMICA
finns några microbrytare i denna som brukar spöka

inget annat som händer tex att klockan går över i temperaturvisning
Hej! Tack för ditt svar. Nej inget annat händer mer än att den orangea lampan slocknar och ugnen slutar värma. Kan en fackman fixa detta? Kan jag själv pilla till något?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.