Men jag ska väl inte behöva koppla in den i datorn om jag har appen på mobilen?
Jag har en vivoactive 4.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Fast behöver man verkligen en träningsklocka för det? Borde väl finnas lämplig app till telefonen som gör detta? :thinking:
Mjukvarumässigt så finns det ju inget som är bättre i klockor än mobiler. Telefon-appar är precis lika kompetenta som klock-appar nuförtiden. Plus att man slipper synka en massa (både träningsresultat ut och Spotify in) utan ser allt direkt i mobilen istället. Anledningen till att ha klocka för träning är väl snarare formfaktorn och att det blir enklare att kontrollera i farten så att säga, och eventuellt om man använder pulsfunktionen och inte vill ha separat pulsmätare. En annan fördel med klocka är att dom flesta går att simma med vilket jag i alla fall inte hade gjort med mobil trots hög IP rating.
 
Kluven Kluven skrev:
Men jag ska väl inte behöva koppla in den i datorn om jag har appen på mobilen?
Jag har en vivoactive 4.
nej det behöver du inte, du behöver bara läsa manualen.
 
  • Haha
MatCan
  • Laddar…
Nej det behövs som sagt inte, men det är ett sätt att se passet. Tror som freddan säger att det kan vara läge att läsa manualen så kommer du nog lyckas få till det.
 
Efter avslutat pass (tryckt stop på klockan) stängs GPS:en av. Appen ska sedan synka med klockan, då presenteras passet.
Som du ser på klockan längst upp är cirkeln runt klockan grön, då har det synkat. Har du då gjort en aktivitet kommer den presenteras högst upp. Trycker du på aktiviteten får du upp en karta och även mer detaljer angående ditt pass.
Skärmdump av aktivitetsapp med synkad träningsdata som visar puls, steg, trappor och vikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
P Pettttter skrev:
Mjukvarumässigt så finns det ju inget som är bättre i klockor än mobiler. Telefon-appar är precis lika kompetenta som klock-appar nuförtiden. Plus att man slipper synka en massa (både träningsresultat ut och Spotify in) utan ser allt direkt i mobilen istället. Anledningen till att ha klocka för träning är väl snarare formfaktorn och att det blir enklare att kontrollera i farten så att säga, och eventuellt om man använder pulsfunktionen och inte vill ha separat pulsmätare. En annan fördel med klocka är att dom flesta går att simma med vilket jag i alla fall inte hade gjort med mobil trots hög IP rating.
Anledningen att ha en garmin är ju plattformen och enkelheten att alla värden går automatiskt. Brorsan kör på telefonapp men får inte i närheten av liknande värden och sämre kartor.
Har aldrig provat synka endomondo med garmin connect men det går ju dessutom snabbare om du har klockan.
Sen iallafall min så kan man koppla mot flera olika gps punkter.
 
Nu har idioten fattat! Tack för hjälpen!

För denna gången
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Nu är det redan dags för nästa fråga ang Bluetoothen.
Varje gång jag slår på blåtanden kopplar den ihop klockan direkt.
Jag har försökt att koppla ihop minna hörselkåpor på jobbet nu men mobilen vägrar, enbart klockan.
Fick tillslut stänga av klockan för att få hörselkåporna uppkopplade mot mobilen.
Gick ut sen på inställningar igen och kollade då var klockan ansluten ändå mot mobilen.
Tog då och radera enheten.
Jag vill inte att klockan ansluts automatiskt mot blåtanden så fort jag slår på den utan jag vill välja vilken enhet.
 
Fast blåtand ska ju stödja att du har flera olika saker kopplade samtidigt.

Just nu har jag både mus och hörlurar kopplade till laptopen.
Normalt sett har jag hörlurar och klocka kopplade till telefonen.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Fast blåtand ska ju stödja att du har flera olika saker kopplade samtidigt.

Just nu har jag både mus och hörlurar kopplade till laptopen.
Normalt sett har jag hörlurar och klocka kopplade till telefonen.
Japp mobilen stödjer flera blåtands enheter samtidigt.
Men jag vill inte att klockan ska automatiskt koppla upp sig så fort jag slår på blåtanden.
Det som var nu var också att kåporna vägrade för klockan var ansluten, skumt.
Och när bägge var uppkopplade gick jag in på klockan på mobilen men den gick inte att koppla från blåtanden.
 
Jag funderar på om klockan kan sno åt sig ljudprofilen, men då borde kåporna kunna koppla upp sig ändå.
Skulle kunna vara ett EMC-problem, men det är nog inte lösbart i så fall.

Spontant så tror jag ditt användarfall inte är så vanligt, de flesta vill nog ha blåtand igång hela tiden.
Men du borde kunna slå av blåtand i klockan manuellt.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag funderar på om klockan kan sno åt sig ljudprofilen, men då borde kåporna kunna koppla upp sig ändå.
Skulle kunna vara ett EMC-problem, men det är nog inte lösbart i så fall.

Spontant så tror jag ditt användarfall inte är så vanligt, de flesta vill nog ha blåtand igång hela tiden.
Men du borde kunna slå av blåtand i klockan manuellt.
Nu har jag parkopplat allt igen, bägge enheterna är uppkopplade men klockan går inte att koppla ifrån blåtanden som jag kan göra med kåporna.
Vad är ett EMC problem?
Jag vill inte ha på blåtanden på klockan förutom när jag ska använda connect appen för att spara ström på klockan, men den kanske inte drar så mycket extra ström om blåtanden är på?
Jag har stängt av notiser ifrån mobilen till klockan.
 
Klockan kör garanterat Blåtand LE (Low Energy), vilket är väldigt energisnålt, min klocka håller säkert en månad utan att ladda om jag inte kör igång GPSen.

EMC är Elektromagnetisk Kompatibilitet, I kort kan jag tänka mig att klockan stör ut kommunikationen på något vänster, sen om det är klockans fel som stör mycket, eller om det är kåporna som inte tål så mycket störningar som de borde.
 
G
13th Marine 13th Marine skrev:
Fast blåtand ska ju stödja att du har flera olika saker kopplade samtidigt.

Just nu har jag både mus och hörlurar kopplade till laptopen.
Normalt sett har jag hörlurar och klocka kopplade till telefonen.
Min erfarenhet med blåtand i mobiler (från relativt billiga till top of the line lurar) så verkar de flesta bara stödja 2 aktiva BT-anslutningar, en tredje enhet brukar inte funka samtidigt.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Klockan kör garanterat Blåtand LE (Low Energy), vilket är väldigt energisnålt, min klocka håller säkert en månad utan att ladda om jag inte kör igång GPSen.

EMC är Elektromagnetisk Kompatibilitet, I kort kan jag tänka mig att klockan stör ut kommunikationen på något vänster, sen om det är klockans fel som stör mycket, eller om det är kåporna som inte tål så mycket störningar som de borde.
Du har nog helt rätt om EMC, för hur jag än gör så krånglar dom två med varandra.
Hur jag än gör så krånglar det på olika sätt, dom gillar inte varandra...
Va ju typiskt också.
Tusen tack för din tid och hjälp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.