Mjukvarumässigt så finns det ju inget som är bättre i klockor än mobiler. Telefon-appar är precis lika kompetenta som klock-appar nuförtiden. Plus att man slipper synka en massa (både träningsresultat ut och Spotify in) utan ser allt direkt i mobilen istället. Anledningen till att ha klocka för träning är väl snarare formfaktorn och att det blir enklare att kontrollera i farten så att säga, och eventuellt om man använder pulsfunktionen och inte vill ha separat pulsmätare. En annan fördel med klocka är att dom flesta går att simma med vilket jag i alla fall inte hade gjort med mobil trots hög IP rating.13th Marine skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Efter avslutat pass (tryckt stop på klockan) stängs GPS:en av. Appen ska sedan synka med klockan, då presenteras passet.
Som du ser på klockan längst upp är cirkeln runt klockan grön, då har det synkat. Har du då gjort en aktivitet kommer den presenteras högst upp. Trycker du på aktiviteten får du upp en karta och även mer detaljer angående ditt pass.
Som du ser på klockan längst upp är cirkeln runt klockan grön, då har det synkat. Har du då gjort en aktivitet kommer den presenteras högst upp. Trycker du på aktiviteten får du upp en karta och även mer detaljer angående ditt pass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anledningen att ha en garmin är ju plattformen och enkelheten att alla värden går automatiskt. Brorsan kör på telefonapp men får inte i närheten av liknande värden och sämre kartor.P Pettttter skrev:Mjukvarumässigt så finns det ju inget som är bättre i klockor än mobiler. Telefon-appar är precis lika kompetenta som klock-appar nuförtiden. Plus att man slipper synka en massa (både träningsresultat ut och Spotify in) utan ser allt direkt i mobilen istället. Anledningen till att ha klocka för träning är väl snarare formfaktorn och att det blir enklare att kontrollera i farten så att säga, och eventuellt om man använder pulsfunktionen och inte vill ha separat pulsmätare. En annan fördel med klocka är att dom flesta går att simma med vilket jag i alla fall inte hade gjort med mobil trots hög IP rating.
Har aldrig provat synka endomondo med garmin connect men det går ju dessutom snabbare om du har klockan.
Sen iallafall min så kan man koppla mot flera olika gps punkter.
Nu är det redan dags för nästa fråga ang Bluetoothen.
Varje gång jag slår på blåtanden kopplar den ihop klockan direkt.
Jag har försökt att koppla ihop minna hörselkåpor på jobbet nu men mobilen vägrar, enbart klockan.
Fick tillslut stänga av klockan för att få hörselkåporna uppkopplade mot mobilen.
Gick ut sen på inställningar igen och kollade då var klockan ansluten ändå mot mobilen.
Tog då och radera enheten.
Jag vill inte att klockan ansluts automatiskt mot blåtanden så fort jag slår på den utan jag vill välja vilken enhet.
Varje gång jag slår på blåtanden kopplar den ihop klockan direkt.
Jag har försökt att koppla ihop minna hörselkåpor på jobbet nu men mobilen vägrar, enbart klockan.
Fick tillslut stänga av klockan för att få hörselkåporna uppkopplade mot mobilen.
Gick ut sen på inställningar igen och kollade då var klockan ansluten ändå mot mobilen.
Tog då och radera enheten.
Jag vill inte att klockan ansluts automatiskt mot blåtanden så fort jag slår på den utan jag vill välja vilken enhet.
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Fast blåtand ska ju stödja att du har flera olika saker kopplade samtidigt.
Just nu har jag både mus och hörlurar kopplade till laptopen.
Normalt sett har jag hörlurar och klocka kopplade till telefonen.
Just nu har jag både mus och hörlurar kopplade till laptopen.
Normalt sett har jag hörlurar och klocka kopplade till telefonen.
Japp mobilen stödjer flera blåtands enheter samtidigt.13th Marine skrev:
Men jag vill inte att klockan ska automatiskt koppla upp sig så fort jag slår på blåtanden.
Det som var nu var också att kåporna vägrade för klockan var ansluten, skumt.
Och när bägge var uppkopplade gick jag in på klockan på mobilen men den gick inte att koppla från blåtanden.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Jag funderar på om klockan kan sno åt sig ljudprofilen, men då borde kåporna kunna koppla upp sig ändå.
Skulle kunna vara ett EMC-problem, men det är nog inte lösbart i så fall.
Spontant så tror jag ditt användarfall inte är så vanligt, de flesta vill nog ha blåtand igång hela tiden.
Men du borde kunna slå av blåtand i klockan manuellt.
Skulle kunna vara ett EMC-problem, men det är nog inte lösbart i så fall.
Spontant så tror jag ditt användarfall inte är så vanligt, de flesta vill nog ha blåtand igång hela tiden.
Men du borde kunna slå av blåtand i klockan manuellt.
Nu har jag parkopplat allt igen, bägge enheterna är uppkopplade men klockan går inte att koppla ifrån blåtanden som jag kan göra med kåporna.13th Marine skrev:
Jag funderar på om klockan kan sno åt sig ljudprofilen, men då borde kåporna kunna koppla upp sig ändå.
Skulle kunna vara ett EMC-problem, men det är nog inte lösbart i så fall.
Spontant så tror jag ditt användarfall inte är så vanligt, de flesta vill nog ha blåtand igång hela tiden.
Men du borde kunna slå av blåtand i klockan manuellt.
Vad är ett EMC problem?
Jag vill inte ha på blåtanden på klockan förutom när jag ska använda connect appen för att spara ström på klockan, men den kanske inte drar så mycket extra ström om blåtanden är på?
Jag har stängt av notiser ifrån mobilen till klockan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Klockan kör garanterat Blåtand LE (Low Energy), vilket är väldigt energisnålt, min klocka håller säkert en månad utan att ladda om jag inte kör igång GPSen.
EMC är Elektromagnetisk Kompatibilitet, I kort kan jag tänka mig att klockan stör ut kommunikationen på något vänster, sen om det är klockans fel som stör mycket, eller om det är kåporna som inte tål så mycket störningar som de borde.
EMC är Elektromagnetisk Kompatibilitet, I kort kan jag tänka mig att klockan stör ut kommunikationen på något vänster, sen om det är klockans fel som stör mycket, eller om det är kåporna som inte tål så mycket störningar som de borde.
Min erfarenhet med blåtand i mobiler (från relativt billiga till top of the line lurar) så verkar de flesta bara stödja 2 aktiva BT-anslutningar, en tredje enhet brukar inte funka samtidigt.13th Marine skrev:
Du har nog helt rätt om EMC, för hur jag än gör så krånglar dom två med varandra.13th Marine skrev:
Klockan kör garanterat Blåtand LE (Low Energy), vilket är väldigt energisnålt, min klocka håller säkert en månad utan att ladda om jag inte kör igång GPSen.
EMC är Elektromagnetisk Kompatibilitet, I kort kan jag tänka mig att klockan stör ut kommunikationen på något vänster, sen om det är klockans fel som stör mycket, eller om det är kåporna som inte tål så mycket störningar som de borde.
Hur jag än gör så krånglar det på olika sätt, dom gillar inte varandra...
Va ju typiskt också.
Tusen tack för din tid och hjälp!
