P
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu tänker jag främst på om man ska ha det till när man kör bil/MC.

Till träning föredrar jag klocka, har själv en Fenix 3 som jag tydligen behöver byta rem på igen.
Skriv till Garmin =) De skickar nya när jag ber om det.

Tror faktiskt att klockorna är ganska dåliga just när man kör bil tyvärr om man skulle hitta en gadget som "klarar" det. I med de är utvecklade för just sport.
 
Rkarlsson skrev:
Skriv till Garmin =) De skickar nya när jag ber om det.

Tror faktiskt att klockorna är ganska dåliga just när man kör bil tyvärr om man skulle hitta en gadget som "klarar" det. I med de är utvecklade för just sport.
Även till gamla klockor? Jag köpte min 2015 och jag om en ny rem 1.5år senare. Den levde också i 1.5år så för två år sedan köpte jag en själv, och den har hållt i två år.
 
P
13th Marine 13th Marine skrev:
Även till gamla klockor? Jag köpte min 2015 och jag om en ny rem 1.5år senare. Den levde också i 1.5år så för två år sedan köpte jag en själv, och den har hållt i två år.
Bara prova =) För en sådan dyr klocka så är en rem för några kr inget för Garmin att bråka om, har du tur är de på gott humör.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Tack för svaren!
Ska testa mer imorgon, gött när det finns folk som hjälper till.
Kommer säkert ställa fler frågor framöver hur klockan/klockorna funkar.
Vilket skärmskydd ska man ha då?
 
Varför skärmskydd? Jag har använt min i alla möjliga miljöer utan att ens fundera på att vara rätt om den och den ser fortfarande bra ut.
 
P
Haft 3 olika garmin. Inga med skärmskydd och de sitter på dygnet runt i alla situationer typ. Åker bara av för att tvättas efter träning och laddning.
Möjligt om du jobbar med betong eller mycket skitigt arbete men annars hade jag inte lagt pengarna på det.
 
Efter att ha gjort en snygg repa mitt på min har jag börjat använda skärmskydd av den mjuka modellen, köper 20pack på ebay, söktermen verkar vara "Savvies".
(Fördelen med ett skärmskydd är att de även döljer befintliga repor.

Jag har min dagligen som en "dum smartwatch".
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Fast behöver man verkligen en träningsklocka för det? Borde väl finnas lämplig app till telefonen som gör detta? :thinking:
Jodå, till och med gratis. Jag kör JAS Tracker när jag vill få en kartbild på mina turer. Ger dessutom max- och medelhastighet samt en höjdprofil. Men ingen pulsmätning eller så förstås.
Rutten (eller sparade waypoints) går bra att exportera som GPX-fil och ladda in i kartprogram på datorn sen också.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Strava går att köra på mobilen och ger karta, höjdkurva, hastigheter, automatisk mätning av olika segment etc. Kan även ge pulsinformation, antal watt (för cyklister) etc etc.
Är gratis men finns även en betalversion för mer avancerade funktioner.
 
Jag jobbar med svarvar och fräsmaskiner, skruvar med fordon så jag tänkte att nått skydd hade varit bra att ha.
 
P
13th Marine 13th Marine skrev:
Efter att ha gjort en snygg repa mitt på min har jag börjat använda skärmskydd av den mjuka modellen, köper 20pack på ebay, söktermen verkar vara "Savvies".
(Fördelen med ett skärmskydd är att de även döljer befintliga repor.

Jag har min dagligen som en "dum smartwatch".
Idag har jag varit och tagit bort denna stubbe. Jord överallt och ingenstans och klockan var fullt av jord. Bara tvätta av den så är den som ny =) Bättre glas i 5an ?
118614830_3145003362203711_1658436772532765318_n.jpg
 
Fattar inte hur det funkar..
Tog en cykeltur idag, startade gps’n markerade cykeln.
Sen gick jag in på Connect och kollade under aktiviteter och cykling men det fanns ingen data där..
Hur stänger man av gps’n sen?
 
Funkar det som min så startar du "ett träningspass", så när du avslutar träningspasset så ska detta laddas upp, GPSen stängs av automatiskt när du avslutar passet.
 
Har du startat ett pass och sen avslutat det? koppla då in telefonen i datorn och starta connect, välj synkronisera. sen kollar du under alla aktiviteter och ska se ditt pass högst upp i den listan. klicka på passet och du får fram kartan samt all data.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.