Hej.
Införskaffade en Garmin Vivoactive 4 och håller på och lär mig hur den funkar.
Tänkte höra om nån vet om det finns nån bra kartfunktion, så man kan se på mobilen vart man kört/gått hastigheter/höjdskillnader?
 
Allt det kan du se i Garmin Connect efter en aktivitet.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Hej!
Vart går jag in då? Ser ingen karta där
 
Connect.garmin.com och logga in så kan du se var du varit. På dator är gränssnittet mycket bättre, så kolla gärna där.
 
Hep Hep skrev:
Connect.garmin.com och logga in så kan du se var du varit. På dator är gränssnittet mycket bättre, så kolla gärna där.
Det är samma som appen? Jag ser ingen karta där heller?
Är det nån widget jag behöver eller måste jag slå på GPS manuellt först?
 
Ah, då fattar jag nog. Du kan nog inte se var du varit i största allmänhet, utan bara när du aktivt valt något träningspass. Det du ser när du trycker på knappen och väljer t ex löpning är ”väntar på GPS” vilket jag tolkar som att GPS är inaktivt i alla andra lägen.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Och orsaken är att om man "spårar" med GPS så kostar det mycket energi och jag skulle tro att strömmen tar slut på mindre än 5-10 timmar.
 
Hep Hep skrev:
Ah, då fattar jag nog. Du kan nog inte se var du varit i största allmänhet, utan bara när du aktivt valt något träningspass. Det du ser när du trycker på knappen och väljer t ex löpning är ”väntar på GPS” vilket jag tolkar som att GPS är inaktivt i alla andra lägen.
Ok.
Tänkte om det fanns nån bra karta widget/app där jag kan se (efter aktiverat gps’n) när jag går/åker bil/motorcykel vart jag åkt? Med hastighet och lite annan info?
 
Så här ser kartan ut från mitt senaste varv i motionsspåret. Det går att se tid, hastighet, temp, höjd och allt du vill ha, men eftersom jag inte vill visa min usla kondis har jag klippt bort det...

Karta över löprunda med markerad väg i rött utan statistik för tid och kondition.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Dizzy84 och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Så här ser kartan ut från mitt senaste varv i motionsspåret. Det går att se tid, hastighet, temp, höjd och allt du vill ha, men eftersom jag inte vill visa min usla kondis har jag klippt bort det...

[bild]
Men var ser du den? Vad har du laddat ned? Jag hittar ingen karta på Garmin connect.
Känns som jag missat nån inställning, laddat ner nått? Jag får erkänna att jag är rätt dålig på elektronik/datorer.
Jag har bara Apple produkter.
 
Min enda ickeapplepryl är min garminklocka, så det finns nog hopp för dig. Du behöver nog para ihop din klocka och telefon. Kolla i instruktionen hur du gör din klocka synlig/upptäckbar och gå sedan in i telefonens inställningar och parkoppla dem. Om jag kunde, så kan nog du också.
 
du måste starta en aktivitet typ löpning på klockan, först då startar gps'en. du går sedan in i garmin connect och tittar på din aktivitet, då ser du kartan.
 
Fast behöver man verkligen en träningsklocka för det? Borde väl finnas lämplig app till telefonen som gör detta? :thinking:
 
P
13th Marine 13th Marine skrev:
Fast behöver man verkligen en träningsklocka för det? Borde väl finnas lämplig app till telefonen som gör detta? :thinking:
Vet inte om appar är bra idag men de var inte det innan jag började springa. Vill man ha mer än var man har varit så funkar inte telefon.

TS.
Du måste starta en aktivitet, sen så måste den synkas med garminconnect. Där ska kartor läggas upp, det går automagiskt.

Vet inte hur vivo klockorna funkar då jag har en fenix 5. Men efter varje loggade pass så sköter klocka och mobil det helt själv och man går in på passet på kontot och ser alla uppgifter inkl karta.
 
Rkarlsson skrev:
Vet inte om appar är bra idag men de var inte det innan jag började springa. Vill man ha mer än var man har varit så funkar inte telefon.

TS.
Du måste starta en aktivitet, sen så måste den synkas med garminconnect. Där ska kartor läggas upp, det går automagiskt.

Vet inte hur vivo klockorna funkar då jag har en fenix 5. Men efter varje loggade pass så sköter klocka och mobil det helt själv och man går in på passet på kontot och ser alla uppgifter inkl karta.
Nu tänker jag främst på om man ska ha det till när man kör bil/MC.

Till träning föredrar jag klocka, har själv en Fenix 3 som jag tydligen behöver byta rem på igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.