Ah, då fattar jag nog. Du kan nog inte se var du varit i största allmänhet, utan bara när du aktivt valt något träningspass. Det du ser när du trycker på knappen och väljer t ex löpning är ”väntar på GPS” vilket jag tolkar som att GPS är inaktivt i alla andra lägen.
Ok.Hep skrev:
Tänkte om det fanns nån bra karta widget/app där jag kan se (efter aktiverat gps’n) när jag går/åker bil/motorcykel vart jag åkt? Med hastighet och lite annan info?
Men var ser du den? Vad har du laddat ned? Jag hittar ingen karta på Garmin connect.Hep skrev:
Känns som jag missat nån inställning, laddat ner nått? Jag får erkänna att jag är rätt dålig på elektronik/datorer.
Jag har bara Apple produkter.
Min enda ickeapplepryl är min garminklocka, så det finns nog hopp för dig. Du behöver nog para ihop din klocka och telefon. Kolla i instruktionen hur du gör din klocka synlig/upptäckbar och gå sedan in i telefonens inställningar och parkoppla dem. Om jag kunde, så kan nog du också.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 679 inlägg
Fast behöver man verkligen en träningsklocka för det? Borde väl finnas lämplig app till telefonen som gör detta? 
Vet inte om appar är bra idag men de var inte det innan jag började springa. Vill man ha mer än var man har varit så funkar inte telefon.13th Marine skrev:
TS.
Du måste starta en aktivitet, sen så måste den synkas med garminconnect. Där ska kartor läggas upp, det går automagiskt.
Vet inte hur vivo klockorna funkar då jag har en fenix 5. Men efter varje loggade pass så sköter klocka och mobil det helt själv och man går in på passet på kontot och ser alla uppgifter inkl karta.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 679 inlägg
Nu tänker jag främst på om man ska ha det till när man kör bil/MC.Rkarlsson skrev:Vet inte om appar är bra idag men de var inte det innan jag började springa. Vill man ha mer än var man har varit så funkar inte telefon.
TS.
Du måste starta en aktivitet, sen så måste den synkas med garminconnect. Där ska kartor läggas upp, det går automagiskt.
Vet inte hur vivo klockorna funkar då jag har en fenix 5. Men efter varje loggade pass så sköter klocka och mobil det helt själv och man går in på passet på kontot och ser alla uppgifter inkl karta.
Till träning föredrar jag klocka, har själv en Fenix 3 som jag tydligen behöver byta rem på igen.
