Storsockret
Gnomeboy Gnomeboy skrev:
Slår ett slag för det ! Har väl ett 50 tal ikea lampor i huset, styrs via Home Assistant! All ytterbelysning är Ikea som styrt efter timer eller solens upp/nergång ! Smidigare än att krångla med brytare..
Har du inga strömbrytare folk kan gå och trycka på så att strömmen bryts till ljuskällorna?

Jag kör åt andra hållet, har bytt ut alla lampknappar till smarta varianter som funkar både via knappen och diverse automationer i HA.

I
T tomasfr skrev:
Använd smarta ljuskällor istället. IKEA har prisvärda Zigbee-lampor med GU10-sockel. Funkar kanon för mig.

[länk]

Det finns också varianter med RGB om du vill festa till det.
sjukt bra idé!
IKEA nästa

• Gilla
tomasfr och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Har du inga strömbrytare folk kan gå och trycka på så att strömmen bryts till ljuskällorna?

Jag kör åt andra hållet, har bytt ut alla lampknappar till smarta varianter som funkar både via knappen och diverse automationer i HA.
Jo självklart har jag det, men standardbrytare då. På toa osv har jag inga smarta lampor tex.

Ja så kan man också ha det ;)Flera på jobbet kör som dig, men här har jag alltid telefonen eller en Google Assistant nära till hands och det har väl blivit en vana bara att använda det så. Barnen föredrar dock brytarna då Google inte fattar vad dom säger :thinking::crysmile:

I
IKEA kommer släppa en ny Gateway ”Dirigera” i October. Mindre, smartare och bättre än den befintliga.

avvaktar till Oct med inköp av lampor och Gateway

• Gilla
Gnomeboy
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.