853 läst ·
3 svar
853 läst
3 svar
Smart i områden med tätt mellan kraftvärmeverk!
Tänk att något smart på detta område skulle komma från USA!
https://www.phcppros.com/articles/15882-new-yorks-thermal-energy-networks-law
https://www.phcppros.com/articles/15882-new-yorks-thermal-energy-networks-law
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 363 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 363 inlägg
Ska man tolka det som att staten inte tillåtet sälja den typen av fjärrvärme tidigare? (Med reservation för att jag missuppfattat poängen när jag skummade igenom texten)
”Senate Bill S 9422 will allow energy utilities in New York to distribute and sell thermal energy contained in hydronic ambient temperature pipelines running through cities, similar to electric and natural gas distribution. The bill goes on to define thermal energy networks and requires energy utilities to submit pilot projects within 90 days of becoming law.”
”Senate Bill S 9422 will allow energy utilities in New York to distribute and sell thermal energy contained in hydronic ambient temperature pipelines running through cities, similar to electric and natural gas distribution. The bill goes on to define thermal energy networks and requires energy utilities to submit pilot projects within 90 days of becoming law.”
Redigerat:
Poängen med lagen är att den reglerar hur energin kan säljas och köpas i ett lågtempsystem med brine.Boilerplate4U skrev:
Ska man tolka det som att staten inte tillåtet sälja den typen av fjärrvärme tidigare? (Med reservation för att jag missuppfattat poängen när jag skummade igenom texten)
Som synes i en illustration så tänker de sig att samla värme i allt från vattendrag till tunnelbana och traditionella bergvärme hål.
Allt som behövs är ett nät av plastledningar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Gräva dike för sättning av häck - smartast metod?
Häckar, Buskar & Träd -
Är NIBE S1256-13 smart?
Värmepumpar -
Nedis Smart plug går plötsligt offline titt som tätt?
Villalarm & Hemautomation -
Osmart med otätt golv vid lukt från krypgrund
Grund & Markarbeten -
Osmart med otätt golv vid lukt från krypgrund
Golv