Hej. Har vedpannan med slutet expationskärl.
Något som jag inte förstår. Är när vattnet är kallt.
Har jag ett systemtryck på 0.2 bar.
Har ett skvallerrör som jag kan öppna när jag fyller på vatten och då sjunker trycket till 0 bar.
Stänger jag igen skvallerrör stiger trycket igen till.0.2 bar. Tömmer jag ut vatten. Som det blir för lite vatten systemet. Ligger tryck en då på 0.2 bar.
För trycket i expationskärl är 0.6 bar.
Stänger jag kranen till expationskärl och släpper ut vattnet sjunker trycket i expationskärl. Har jag kranen avstängd i en timme.har trycket ökat med 0.1 bar
Är det fel på expationskärl?
Eller vad kan det vara för fel?
Något som jag inte förstår. Är när vattnet är kallt.
Har jag ett systemtryck på 0.2 bar.
Har ett skvallerrör som jag kan öppna när jag fyller på vatten och då sjunker trycket till 0 bar.
Stänger jag igen skvallerrör stiger trycket igen till.0.2 bar. Tömmer jag ut vatten. Som det blir för lite vatten systemet. Ligger tryck en då på 0.2 bar.
För trycket i expationskärl är 0.6 bar.
Stänger jag kranen till expationskärl och släpper ut vattnet sjunker trycket i expationskärl. Har jag kranen avstängd i en timme.har trycket ökat med 0.1 bar
Är det fel på expationskärl?
Eller vad kan det vara för fel?
Du tycks ha för lite vatten. Skvallerrör har man till öppna expansionskärl. Så det är något annat rör du pratar om. Vet du att du har 0,6bar i förtryck?
Nej, men det faktum att trycket ligger under förtrycket visar att det är för lite. Trycket beror sannolikt på att luft kommer in i högre liggande delar av systemet så att vattnets tyngd ger ett tryck. Har du en öppen vattenyta 2m upp ger det det 0,2bar.
Klicka här för att svara