Är det någon som känner till märket på detta låsbleck inköpt 2004? Låskistan är från Assa, men blecket verkar vara av annat fabrikat.

• Fönsterlås närbild, vinterträdgård med snö bakgrund, hus, dekorationer synliga utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörk, stiliserad, metallisk "W" logotyp på mörk texturerad bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag känner inte igen loggan men slutblecket påminner om säkerhetsslutbleck Boda/Abloy 004014 om slutblecket måste identifieras så hade jag tittat på den finska och estländska marknaden (Vastarauta).
Om måtten är 200x40mm så kan du byta mot ett vanligt säkerhetsslutbleck om så önskas.
Med tanke på hur mycket justeringen är bockad så är det nog lite dåligt tilltaget plösmått på slutblecket, vid den typen av justering fungerar det inte alltid bra, om så är fallet så hade jag bytt till ett ställbart slutbleck.

Redigerat:
1 123abc skrev:
Jag känner inte igen loggan men slutblecket påminner om säkerhetsslutbleck Boda/Abloy 4014 om slutblecket måste identifieras så hade jag tittat på den finska marknaden.
Om måtten är 200x40mm så kan du byta mot ett vanligt säkerhetsslutbleck om så önskas.
Med tanke på hur mycket justeringen är bockad så är det nog lite dåligt tilltaget plösmått på slutblecket, vid den typen av justering fungerar det inte alltid bra, om så är fallet så hade jag bytt till ett ställbart slutbleck.
Tack för svar 👍 Det är helt rätt ang att justeringen är tillbockad ordentligt och justeringen håller max en vecka eller två varefter dörren glipar igen. Anledningen till frågan är just det, att se om samma slutbleck finns med större plösmått. Men ställbart låter bra, kanske får bli ett sånt då. Med vänlig hälsning, Lars

G Gute195 skrev:
Tack för svar 👍 Det är helt rätt ang att justeringen är tillbockad ordentligt och justeringen håller max en vecka eller två varefter dörren glipar igen. Anledningen till frågan är just det, att se om samma slutbleck finns med större plösmått. Men ställbart låter bra, kanske får bli ett sånt då. Med vänlig hälsning, Lars
Mät slutblecket och om det är 200x40 så är det samma mått som vanliga säkerhetsslutbleck det finns även bredare men det i bild ser inte ut att vara bredare.
Du kan mäta plösmåttet om du hellre vill ha fast plösmått än ställbart.

1 123abc skrev:
Mät slutblecket och om det är 200x40 så är det samma mått som vanliga säkerhetsslutbleck det finns även bredare men det i bild ser inte ut att vara bredare.
Du kan mäta plösmåttet om du hellre vill ha fast plösmått än ställbart.
Tack för input!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.