Vet inte va ni använder för flytsplackel, men normalt är det lönlöst att slipa.
Fräsa funkar.
Eller är det bara 1/3mm noppar?
 
K
Tyckte att det fungerade bra att slipa. Men det hann kanske inte härda ordentligt?
 
K
Millimeterstora noppor. Tog det med bandslipen. Mycket damm :)
 
(gammalt / men för den det berör)

Vinkelslip med diamantkopp och vät ner golvet ordentligt så dammar det inte mkt. Men behöver skyddsmask, går det torrt blir det enormt med damm.
Provade med dammsugare+munstycke med specialhuv till slipen, men fick göra rent Damnsugarfiltret var 5 min.
 
Vad blir det för yta när man sliper flytspackel? Jag använder Finja 260 Fiber och undrar om man kan få till en fin yta som man sedan avslutar med Konkral Sealer Elite (eller liknande). Någon som har en bild på slipat flytspackel?

Ett alternativ vore Mikrocement. Fördelen är att man kan välja färg, men det är dyrt.
Ett annat alternativ är att måla flytspackeln med betongfärg. Billigast men kanske inte så fin?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.