Hej,
Har en märklig slang som kommer ut ur väggen vid avloppet i köket. Någon som vet vad denna fyller för funktion? Det finns en liknande lösning i badrummet också (men där sitter den som ett hål i väggen, ett par cm över golvhöjd).
Har en märklig slang som kommer ut ur väggen vid avloppet i köket. Någon som vet vad denna fyller för funktion? Det finns en liknande lösning i badrummet också (men där sitter den som ett hål i väggen, ett par cm över golvhöjd).
Medlem
· Västra Götaland
· 257 inlägg
Vart leder slangen? Kan ju varit tidigare ägare som kanske förberett för att dra kabel i den?
Inte lätt att gissa!
Har du kontaktuppgifter till förra ägaren kanske vederbörande kan minnas vad slangen tar vägen. Kanske slutar den i elcentralen?
Har du kontaktuppgifter till förra ägaren kanske vederbörande kan minnas vad slangen tar vägen. Kanske slutar den i elcentralen?
Ingen aning om vart den leder. Det här är en bostadsrätt där det varit platsbyggt kök sedan 47 (som jag nu rivit ut). Vet dock att man utförde stambyte på 90-talet, så möjligt att slangarna tillkom då. Tyvärr är förra ägaren (den enda tidigare ägaren) avliden. Bifogar bild på hur det ser ut i badrum också, ser ut som ett liknande rör.
Skvallerrör. Om man har vattenledningar med kopplingar inbyggda i väggen ska man väl ha en tät botten under dessa med ett rör ut, så man märker om någon koppling börjar läcka.
Höll på med dylikt för femton år sedan så jag kan minnas fel.
Höll på med dylikt för femton år sedan så jag kan minnas fel.
Bostadsrätt, då kan du kanske fråga någon granne som bott där tillräckligt länge.

Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips på avloppslösning, källare. Golvbrunn eller inte vid flytt av TM.
Tvättstuga -
Avlopp läcker vid fasad, vad göra ?
Grund & Markarbeten -
avloppsanslutning vid avjämning av golv
Vatten & Avlopp -
Avloppsslang till tvättmaskin "läcker" vid muffen
Vatten & Avlopp -
Avloppsslang läcker vid installation av ny tvättmaskin
Tvättstuga