989 läst ·
7 svar
989 läst
7 svar
Skruvat i vattenburen golvvärme, laga?
Hej,
Lägger mellangolv ovanpå mina spårade golvspån med vattenburen golvvärme. Skruvar skivorna och på sista skivan tappade jag fokus och råkade sätta skruven i slangen. Tror fan inte det är sant.
Går det att göra en godkänd lagning eller blir det att riva upp allt igen?
Lägger mellangolv ovanpå mina spårade golvspån med vattenburen golvvärme. Skruvar skivorna och på sista skivan tappade jag fokus och råkade sätta skruven i slangen. Tror fan inte det är sant.
Går det att göra en godkänd lagning eller blir det att riva upp allt igen?
Det finns inga regler, normer eller branchpraxis som säger att man inte får ha skarvar på ett värmesystem så det går bra att lösa.
Jag skulle inte välja en klämringskoppling utan hellre en presskarv som är godkänd för din slang.
Jag skulle inte välja en klämringskoppling utan hellre en presskarv som är godkänd för din slang.
Tack för svar. Okej då finns det en lösning som är godkänd iaf(eller inte förbjuden. Får snacka med LK och fråga vad dem rekommenderar.Rickard. skrev:
Fråga gärna LK men lks presspex-kopplingar som jag tycker är det uppenbara valet är bara uttryckligen för pex och pal rör men inte pe-rt.G goosen skrev:
Golvvärmeförerdelare brukar också ha sån klämringsvariant så det ligger kanske något bakom det men det känns konstigt, det lite lustiga är ju att PAL rören är 90% pe-rt...
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vågar man lägga in vattenburen golvvärme i badrum efter vattenskada?
Badrum -
Kallt badrumsgolv vattenburen golvvärme
Värme allmänt -
Tips på företag som kan offerera komplett lösning vattenburengolvvärme
Värme allmänt -
Vattenburen golvvärme på gjuten platta med lite isolering
Grund & Markarbeten -
Fräsa i golv med vattenburen golvvärme, med mera
Kök