Y
När man pratar om att man inte vill ha möss så svarar alla att man ska skaffa katt.
Visst, katter är ju käcka ifall man bortser från att de hårar ner och drar in levande och döda djur(både i sitt gap och sin päls) för att visa sig duktig.

Men jag funderade lite på om man skulle montera uppstoppade rovfåglar på väggarna, kanske med reflexögon som månen lyserupp. Det borde ju få mössen att avstå..

Kan dock ana att andra fåglar får för sig att attackera den men...

Vad tror ni, inte ska väl fågeln behöva låta något - mössen borde ju se och vara rädda ändå även om fågeln sitter still...

eller?

Möss är inte rädda för att krypa in i vårt hus trots att vi har katt. Dina uppstoppade fåglar kommer inte att ha någon som helst effekt på möss tror jag.
På tal om döda och levande djur, vad lever det för nåt i fjädrarna på en uppstoppad fågel?:O:P

Y
Har för mig att jag sett något program som nämnde deras rädsla. Någon hade en uggla, sen om den hade lysande ögon eller lät det minns jag inte men funkade gjorde det för den gubben iaf.

Tror förövrigt inte att en mus går förbi en katt som ligger vid husväggen heller, sen att dom gör det när katten inte är på platsen för stunden är ju en annan femma. :)

Möss är så korkade, de fattar inte att de ska bli rädda för en uppstoppad fågel. Inte ens en uppstoppad katt skulle funka. :P
Täta, täta, täta, täta igen och täta mer därtill, är det enda som gäller. De ska inte få en chans att komma in m.a.o. :cool:

Inte en chans att det funkar. Jag har haft möss som har gått in i datorrummet, mellan två burar med tamråttor (och råttor är i naturen fiender till möss), den ena med 4 hanar, den andra med 8 honor, för att plocka utsprätt foder.

Granngårdens burfällor funkade dock rätt bra.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.