Jag har pelletskamin i vardagsrummet. Ett par ggr/år blåser det extra rejält (östersjökust) och just nu "luktar" det rök i huset. Sot eller rök - det är inte en helt oangenäm doft. Jag har påtalat detta för både sotare och kamininstallatör som bägge menar att en sån där extramojäng man skulle sätta på skorstensknoppen varken gör till eller från. De menar att skorstenstoppen är korrekt.
Jag har precis installerat ny kamin och problemet kvarstår. Finns det någon här inne som har samma erfarenhet?