Fick en chock idag när jag öppnade skattebeskedet! Att betala 96800 kr. Jag öppnade även makens kuvert. Att betala 93580 kr.

När jag lugnat mej o ringt SKV att ändringar av misstag enkelt kan göras - pustar jag ut!
Mäklaren hade fyllt i vår K4 blankett sååå galet. Vi litade ju på vår 69-tusen kronors mäklare och lämnade in K4 och före uppgifterna till deklarationen (dör blev det dock rätt).... Fyyyy!!

Vad var det för typ av fel mäklaren hade gjort då?

Och jag upprepar: Lita aldrig på någonting överhuvudtaget som kommer från en mäklare. Och skall kanske tillägga att det gäller oavsett om du är säljare eller köpare.

• Gilla
Ws1 och 1 till
  • Laddar…
Jag fick åt andra hållet. Dvs jag blev noll taxerad och fick alla inbetalda skattepengar fint insatta på mitt konto Vid midsommar. Ringde skatteverket och undrade varför mina pengar inte dög Fick till svar att det vet vi inte utan detta måste vi kolla. Fortfarande har inget hänt Så tills dom bestämt sig får jag i alla fall lite ränta på pengarna :).

Det är inte bara mäklare som kan göra fel, folket på skatteverket är absolut inte ofelbara.

Vid vår, hustruns och min, senaste husförsäljning gjorde vi exakt samma deklaration för reavinstbeskattningen.
Men vi fick olika skatt och olika uppskovsbelopp, fast vi ägde 50% var.

Men håll oss inte i okunnighet nu! Vad gjorde mäklaren för fel?
(Och varför kollade ni inte uppgifterna?)

LillaHon skrev:
Och med dessa svar menas att ni kunde inte bry er mindre, eller jag får skylla mej själv för min okunnighet, eller mäklaren ska kontaktas för skärpning eller eller
Säger som Mona Sahlin (s); "Det är häftigt att betala skatt" :wow:

Jag är lite nyfiken på vad du vill ha hjälp med... Eller om du vill ha hjälp

K4? Har ni en mäklare som tar 69000 för att fylla i den? Hur många aktieaffärer har ni gjort egentligen? Jag kan göra det för halva priset :rolleyes:.

LillaHon skrev:
Och med dessa svar menas att ni kunde inte bry er mindre, eller...eller...eller eller
Eller så fyller du på med lite mer info så vi får ett hum om vad som hänt.

För övrigt har man fem år på sig att göra rättelser i deklarationen, så det är ingen ko på isen.
Vilket kan vara bra att veta.

Men OK, vill du bara ha lite medkänsla så visst tycker jag synd om dig ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.