Sänglampan till ena grabben har gett sig. Eller mer exakt så är det gängorna på skärmringen som inte längre biter efter att ett lager med krom har fallit av. Problemet är att sockeln är G9 och jag har inte hittat något ställe som säljer skärmringar som passar till det.
Går det att hitta sådana alls eller är det en riktig speciallampa som jag har köpt?
Går det att hitta sådana alls eller är det en riktig speciallampa som jag har köpt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja ringen är på alla sätt standard. Det enda som är lite annorlunda är att den har en mindre diameter än alla ringar som jag har hittat. Ringar till E14 kommer ju närmast men de är ändå alldeles för stora för att funka.
Äh.... Har du ens läst frågan Pierre?
TS, har du testat en M10 mutter? Om E14 är för stort kanske utsidan matchar med E10 (vilket verkar vara väldigt svårt att hitta skärmringar till).
Annars är ju gängtejp ett alternativ. Visst att det blir varmt med halogen men det blir nog inte mer än 280 grader som Biltemas PTFE-tejp är specad till.
TS, har du testat en M10 mutter? Om E14 är för stort kanske utsidan matchar med E10 (vilket verkar vara väldigt svårt att hitta skärmringar till).
Annars är ju gängtejp ett alternativ. Visst att det blir varmt med halogen men det blir nog inte mer än 280 grader som Biltemas PTFE-tejp är specad till.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Tycker det känns olustigt att chansa med tape på ett sådant ställe och även att ha halogen till en sänglampa speciellt till barn. Skulle själv köpa en annan lampa och vore skärmen något speciellt skulle jag ha försökt bygga en ny lampa till skärmen med lågenergilampa som inte riskerar att tända eld på kudde eller täcke vid lek.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden