4 417 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Skånska Byggvarors fönster
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Forumet brukar ha i stort sett alla svar, men jag har gått bet på att hitta någon med erfarenheter kring Skånska Byggvarors (nya) energifönster. Jag har googlat och sökt på allehanda tänkbara sökkombos i forumet, men inget. Men det måste väl ändå finnas någon som vet nåt om SKBVs fönsterserie.
Jag är medveten om att det inte är att betrakta som top-of-the-line direkt, men jag ska renovera ett uthus som ska varmbonas och behöver 4 mellanprisklassfönster.
Fönstren är ju enligt SKBV själva P-märkta, testade och certifierade, med U-värde: 1,0, vilket är riktigt bra. Men tappar de färgen efter ett halvår och ruttnar efter tre så är det ju ändå pengar i sjön. Prismässigt ligger de ganska rätt till och som sagt, bra spec på pappret.
http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/energi_aluminium_fasta-6990
De har en annan serie som utseendemässigt skulle passa bättre...
http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/2_glasfonster_2_bagar-4904
Åsikter om dem emottages tacksamt.
Jag är medveten om att det inte är att betrakta som top-of-the-line direkt, men jag ska renovera ett uthus som ska varmbonas och behöver 4 mellanprisklassfönster.
Fönstren är ju enligt SKBV själva P-märkta, testade och certifierade, med U-värde: 1,0, vilket är riktigt bra. Men tappar de färgen efter ett halvår och ruttnar efter tre så är det ju ändå pengar i sjön. Prismässigt ligger de ganska rätt till och som sagt, bra spec på pappret.
http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/energi_aluminium_fasta-6990
De har en annan serie som utseendemässigt skulle passa bättre...
http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/2_glasfonster_2_bagar-4904
Åsikter om dem emottages tacksamt.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Ingen, ingen alls?
Det första fönster du länkade till är i ALU, så ruttna lär det inte göra, tappa färgen, är otroligt svårt om det är pulverlackat, men generellt så skulle jag nog hellre köpa såna i den prisklassen och sen igen om 10-20 år, än köpa dyrare som inte säkert med garanti är bättre och tvingas leva med dom i 20 år.
Jag skall själv byta fönster i sommar, och den blir skånskabyggvaror's fönster som kommer inhandlas.
Jag skall själv byta fönster i sommar, och den blir skånskabyggvaror's fönster som kommer inhandlas.
Klicka här för att svara