Byggahus.se

Ska man få skämta om politik i Humorhörnan?

  • Ja

    380 Röster 88,2%
  • Nej

    51 Röster 11,8%
  • Antal röster
    431
Kan du inte pm:a bilden till alla medlemmar? :rofl: Eller bara mig, jag minns inte om jag hann se den där bilden innan den försvann...:thinking:
 
Den finns ju postad i den här tråden.
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Den finns ju postad i den här tråden.
Funderade på om jag blev trollad att scrolla igenom hela tråden för att kamma noll där.

Varning dock! Bilden är inte för känsliga tittare. Både bakgrund och typsättning är horribla och inget någon ska behöva se.
 
  • Haha
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Hittade den. Så farlig var den ju inte. Knappt politisk heller egentligen...
 
är inte all politik ett stort skämt?
 
  • Gilla
  • Haha
imported_Benno och 3 till
  • Laddar…
Sådärja. Det gick som man kunde tänka. Nu är det betydligt mer politik än humor i humortråden. För mig känns det som att den tråden är ordentligt urspårad. :cry:
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Starta en politiktråd så kommer den säkert urarta till en ren humortråd.
 
  • Haha
  • Gilla
Besiman och 6 till
  • Laddar…
A
allt är ju skämt och det mesta i ett samhälle har politik..

De som lägger upp skämt kan man väl ignorera som medlem.. Då syns väl inte deras bilder heller, eller?
 
Visst kan man skämta om politik, men det betyder inte att det borde vara fritt fram för vad för smörja som helst. Som den så uppenbart fejkade "nyheten" om att en kvinna hade luktat så illa att ett plan fått nödlanda. Den var så tydligt gjord enbart för att nedvärdera den svarta kvinnan med ett udda utseende man hade snott en bild på och klippt in. Inte en chans att det "skämtet" hade fått samma spridning med en bild på en brittney-lookalike.

Även jag som är uppväxt med "Truly tasteless jokes"-böckerna tycker att det bara var osmakligt.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
A
Hep Hep skrev:
Visst kan man skämta om politik, men det betyder inte att det borde vara fritt fram för vad för smörja som helst. Som den så uppenbart fejkade "nyheten" om att en kvinna hade luktat så illa att ett plan fått nödlanda. Den var så tydligt gjord enbart för att nedvärdera den svarta kvinnan med ett udda utseende man hade snott en bild på och klippt in. Inte en chans att det "skämtet" hade fått samma spridning med en bild på en brittney-lookalike.

Även jag som är uppväxt med "Truly tasteless jokes"-böckerna tycker att det bara var osmakligt.
där handlar det iallafall mer om värderingar och hur man tolkar.
Jag tyckte hela skämtet var roligt för att ett skrev skulle ha luktat så pass illa att man tvingas nödlanda... När man blandar in raser, då är det redan förstört med skämt oavsett vilket det är... dvs man lägger in värderingar som inte finns där från början..
 
Hep Hep skrev:
Visst kan man skämta om politik, men det betyder inte att det borde vara fritt fram för vad för smörja som helst. Som den så uppenbart fejkade "nyheten" om att en kvinna hade luktat så illa att ett plan fått nödlanda. Den var så tydligt gjord enbart för att nedvärdera den svarta kvinnan med ett udda utseende man hade snott en bild på och klippt in. Inte en chans att det "skämtet" hade fått samma spridning med en bild på en brittney-lookalike.

Även jag som är uppväxt med "Truly tasteless jokes"-böckerna tycker att det bara var osmakligt.
Eller en flera sidor lång diskussion om huruvida aspar fäller frö, eller om det är nåt miljöpartiet har hittat på.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A
ah det är inte tråden eller dess innehåll det är frågan om utan en viss medlem..

got it...
vilket är början av censur och uteslutning..
Men det som många glömmer är att dessa åsikter man ger emot en person visar hur man verkligen är som människa..

vill man tysta andra så har man lite att jobba på för sin plats i en demokrati...
 
Redigerat:
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Om alla skämt på internet var tvungna att godkännas av en statlig myndighet som har de stora mediahusen som sakkunninga, då borde väl alla vara nöjda, ingen skulle bli kränkt (kanske några onämnbara, men de räknas inte)
OBS IRONI
 
  • Gilla
  • Haha
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
ah det är inte tråden eller dess innehåll det är frågan om utan en viss medlem..

got it...
vilket är början av censur och uteslutning..
Men det som många glömmer är att dessa åsikter man ger emot en person visar hur man verkligen är som människa..

vill man tysta andra så har man lite att jobba på för sin plats i en demokrati...

Tog du åt dig?
Ok, du är inte helt fel ute, men du är verkligen inte ensam om att posta en hel del inlägg i humortråden som jag helt enkelt inte tycker innehåller humor. Jag antar att du håller med om att flera inlägg i aspfrödiskussionen inte innehöll minsta spår av humor? Och då tänker jag absolut inte bara på dina inlägg.

Det är just det jag beklagar, att humortråden svämmar över av ickehumor (ofta politik, dåligt förklädd till humor). Inget annat. Jag är inte ute efter att tysta eller utesluta dig eller någon annan, och jag har ju som du vet inte makten att göra det heller.

Min egen plats i demokratin oroar jag mig inte för och det tycker jag inte att du ska göra heller.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Tog du åt dig?
Ok, du är inte helt fel ute, men du är verkligen inte ensam om att posta en hel del inlägg i humortråden som jag helt enkelt inte tycker innehåller humor. Jag antar att du håller med om att flera inlägg i aspfrödiskussionen inte innehöll minsta spår av humor? Och då tänker jag absolut inte bara på dina inlägg.

Det är just det jag beklagar, att humortråden svämmar över av ickehumor (ofta politik, dåligt förklädd till humor). Inget annat. Jag är inte ute efter att tysta eller utesluta dig eller någon annan, och jag har ju som du vet inte makten att göra det heller.

Min egen plats i demokratin oroar jag mig inte för och det tycker jag inte att du ska göra heller.
Nä jag tog inte åt mig.
Jag gjorde ett konstaterande, vilket är en stor skillnad.

Jag gav mitt svar i humor tråden på detta.
Sedan gick jag vidare i livet :rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.