Byggahus.se
Ska lägga nytt golv i hela lägenheten. Funderar lite på hur jag ska göra där köks-skåparna skall stå. Dom står alltså på 4st fötter per stomme. Fötterna i sig är runda och ungefär 4cm i diameter. Ska jag lägga golvet och bara ställa köket ovanpå eller ska jag lägga golvet, ställa dit köket, rita av fötterna och dosfräsa ur en lite större cirkel än fotens diameter så att köket står nere på den gamla plastmattan istället för rakt på klickgolvet?

Varför jag undrar är för att jag tycker att det känns som att ett tungt kök hellre kan få golvet att börja "tanda" upp i springorna med tiden. Om köket står på det gamla golvet och det nya golvet får "flyta fritt" runt kökets fötter så borde det belasta mindre?
 
Jag har aldrig hört talas om att man skulle fräsa hål för köksinredningens ben i ett golv?? Finns ingen anledning till att göra det som jag känner till. Antingen lägger man golvet fram till benen eftersom resten av golvet döljs av sockeln eller så lägger man i hela rummet (skulle jag göra) och ställer inredningen på det nya golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.