Jag ska köpa en växthus och den är "hel". Jag undrar var ni rekommenderar jag "klipper/skär" av växthus för minsta påverkan för att sen på ngt sätt sätta ihop?

Bifogar bilden!

• 6436551600.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ska gå att skruva isär! Plocka bort glasen först bara (ta vara på fjädrarna som håller dem, de har en underlig förmåga att försvinna)

Ok, tar bort glasen och tar vara på fjäder. Sen då?

OM den är popnitad så är det ju utmärkt. Bara borra av nitarna...

Märk upp alla stag och på "stommen" med spritpenna t ex 1 - 1, 2 - 2 som de sitter, det underlättar när du ska ha ihop det sedan. Popnitat tror jag inte att det är, det brukar vara skruv och mutter :)

Förresten, glasen ska du transportera stående, liggande har en tendens att spricka :(

Kom på! Vet du vad det är för fabrikat? Har du möjlighet att kolla växthus hos något företag som säljer växthus så gå dit och titta efter hur deras utställningshus är hopskruvade innan du plockar ned det du har :)

Ja, glasen stående... Tänkte ej på det ;) Tack för lilla tipset.

Ja, NÅGOT måste man kunna montera ned den. Hur kom den dit då på plats annars ;)

Det är frugan som promt ska ha den så man får göra sitt bästa!

Klart att du ska göra ditt bästa, jag lovar dig att du har aldrig smakat maken till tomaterna och gurkan ni kommer att plocka där :)

Glasen sitter med flera fjädrar/långsida. Det finns påsar med lösa att köpa som tur är :D

Då fick man hem den. Dock skar jag mig av en glas som hade spruckit så det fick bli akutan. 3 stygn...

Ja, nu e det bara att fixa glas nånstans billigt så får man väl vänta till nästa år på de goda tomaterna och gurka.

Tack för tipsen, morsan ;)

Hemmakatten
Inte behöver du vänta på egna tomater till nästa år. Sätt en bit plast där den trasiga rutan var,kommer att fungera alldeles utmärkt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.