älskare av katter. Jag gillar katter också de är fina.
Antar att katt ägare e naturvänner. Hur ställer sig kattägare till att katter som man släpper ut utan koppel tar 20 miljoner fåglar om året, ekorrungar och andra djur ?? Även hotade arter. Rätt i onödan allså.
Se där jag bor att grannens katt jagar jämt fåglar smyger under grenar och hoppar upp, e så där fötjust i det.
Ingen politiker vågar ta upp det.
Antar att katt ägare e naturvänner. Hur ställer sig kattägare till att katter som man släpper ut utan koppel tar 20 miljoner fåglar om året, ekorrungar och andra djur ?? Även hotade arter. Rätt i onödan allså.
Se där jag bor att grannens katt jagar jämt fåglar smyger under grenar och hoppar upp, e så där fötjust i det.
Ja du, jag brukar tänka på alla djur som trafikdödas av bilägare varje år, från insekter till älgar. Rätt i onödan dessutom, Jag är inte ett dugg förtjust i det men ingen politiker vågar ta upp det.F Fredrik-1980 skrev:älskare av katter. Jag gillar katter också de är fina.
Bra svar.E Elektra skrev:
Håller med om du själv inte kör bil eller åker med i ett fordon, inte heller åker ambulans till sjukhus istället häst och vagn. lever som man lär?
Lovar att ta ett allvarligt snack med katterna när de kommer hem!F Fredrik-1980 skrev:älskare av katter. Jag gillar katter också de är fina.
Öööh, bilar finns i onödan menar du?? Hur kom du fram till det?E Elektra skrev:
Att låta katter plåga ihjäl fridlista småfåglar är däremot helt onödigt, och borde ge kattägare dåligt samvete..
Märkligt att denna diskussion ständigt måste dyka upp i katt-trådar. Det är som om inlägg om hus negativa klimatpåverkan hela tiden skulle dyka upp i alla byggtrådar.
Jag har nu bett moderator att ta bort inläggen.
Jag har nu bett moderator att ta bort inläggen.
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Katten är ett rovdjur, den jagar, helt naturligt för den.Nissens skrev:
Jag har våra 2 katter som får vara ute när dom vill, dom plockar råttor, möss, småfåglar m.m. och jag har inte ens lite dåligt samvete för det, det är naturens gång.
Om det fanns 20 miljoner fler fåglar så skulle fler dödas av trafiken, vindkraftverk m.m. då skulle du få gnälla på det istället.
Politiker har annat vettigt för sig än att lyssna på folk som låter käften glappa hejdlöst
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg