älskare av katter. Jag gillar katter också de är fina.

Antar att katt ägare e naturvänner. Hur ställer sig kattägare till att katter som man släpper ut utan koppel tar 20 miljoner fåglar om året, ekorrungar och andra djur ?? Även hotade arter. Rätt i onödan allså.
Se där jag bor att grannens katt jagar jämt fåglar smyger under grenar och hoppar upp, e så där fötjust i det.

Ingen politiker vågar ta upp det.
 
E
F Fredrik-1980 skrev:
älskare av katter. Jag gillar katter också de är fina.

Antar att katt ägare e naturvänner. Hur ställer sig kattägare till att katter som man släpper ut utan koppel tar 20 miljoner fåglar om året, ekorrungar och andra djur ?? Även hotade arter. Rätt i onödan allså.
Se där jag bor att grannens katt jagar jämt fåglar smyger under grenar och hoppar upp, e så där fötjust i det.

Ingen politiker vågar ta upp det.
Ja du, jag brukar tänka på alla djur som trafikdödas av bilägare varje år, från insekter till älgar. Rätt i onödan dessutom, Jag är inte ett dugg förtjust i det men ingen politiker vågar ta upp det.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
TRJBerg och 11 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Ja du, jag brukar tänka på alla djur som trafikdödas av bilägare varje år, från insekter till älgar. Rätt i onödan dessutom, Jag är inte ett dugg förtjust i det men ingen politiker vågar ta upp det.
Bra svar.
Håller med om du själv inte kör bil eller åker med i ett fordon, inte heller åker ambulans till sjukhus istället häst och vagn. lever som man lär?
 
Microkatten Microkatten skrev:
Om du hade läst alla 6000+ inlägg i denna tråd hade du kanske insett att du är OT. Det finns andra trådar som diskuterar detta, posta gärna där istället
okej gör det om jag hittar. MEn nu e min ledighet slut och hinner inte.

ursäkta om det blev obekvämt.
 
F Fredrik-1980 skrev:
okej gör det om jag hittar. MEn nu e min ledighet slut och hinner inte.

ursäkta om det blev obekvämt.
Blev inte obekvämt. Det diskuteras dock på så många andra håll redan - så i denna tråd väljer vi att inte diskutera sådant :)
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
okej gör det om jag hittar. MEn nu e min ledighet slut och hinner inte.

ursäkta om det blev obekvämt.
Blev mest obekvämt för dig som inte förstår att hålla dig till trådämnet.
PS. Vi har innekatter som har någon enstaka fågel på sitt samvete.
 
  • Gilla
Elektra och 1 till
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
älskare av katter. Jag gillar katter också de är fina.

Antar att katt ägare e naturvänner. Hur ställer sig kattägare till att katter som man släpper ut utan koppel tar 20 miljoner fåglar om året, ekorrungar och andra djur ?? Även hotade arter. Rätt i onödan allså.
Se där jag bor att grannens katt jagar jämt fåglar smyger under grenar och hoppar upp, e så där fötjust i det.

Ingen politiker vågar ta upp det.
Lovar att ta ett allvarligt snack med katterna när de kommer hem!
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Nissens
Lill72 Lill72 skrev:
Lovar att ta ett allvarligt snack med katterna när de kommer hem!
Det är dock inte katterna som är ansvariga för det. Det är du som kattägare som har det på ditt samvete.
 
Nissens Nissens skrev:
Det är dock inte katterna som är ansvariga för det. Det är du som kattägare som har det på ditt samvete.
Jag var ironisk om det inte framgick ;)
 
Nissens
E Elektra skrev:
Ja du, jag brukar tänka på alla djur som trafikdödas av bilägare varje år, från insekter till älgar. Rätt i onödan dessutom, Jag är inte ett dugg förtjust i det men ingen politiker vågar ta upp det.
Öööh, bilar finns i onödan menar du?? Hur kom du fram till det?
Att låta katter plåga ihjäl fridlista småfåglar är däremot helt onödigt, och borde ge kattägare dåligt samvete..
 
Microkatten
Märkligt att denna diskussion ständigt måste dyka upp i katt-trådar. Det är som om inlägg om hus negativa klimatpåverkan hela tiden skulle dyka upp i alla byggtrådar.

Jag har nu bett moderator att ta bort inläggen.
 
  • Gilla
  • Älska
TRJBerg och 8 till
  • Laddar…
E
Nissens Nissens skrev:
Öööh, bilar finns i onödan menar du?? Hur kom du fram till det?
Att låta katter plåga ihjäl fridlista småfåglar är däremot helt onödigt, och borde ge kattägare dåligt samvete..
Öööh, du menar att du inte kan läsa innantill? Hur kom du fram till det? Är fridlista ens ett ord? Öööh.
 
G
Nissens Nissens skrev:
Det är dock inte katterna som är ansvariga för det. Det är du som kattägare som har det på ditt samvete.
Katten är ett rovdjur, den jagar, helt naturligt för den.
Jag har våra 2 katter som får vara ute när dom vill, dom plockar råttor, möss, småfåglar m.m. och jag har inte ens lite dåligt samvete för det, det är naturens gång.
Om det fanns 20 miljoner fler fåglar så skulle fler dödas av trafiken, vindkraftverk m.m. då skulle du få gnälla på det istället.

Politiker har annat vettigt för sig än att lyssna på folk som låter käften glappa hejdlöst (y)
 
  • Gilla
TRJBerg och 6 till
  • Laddar…
Funderar lite på vad politiker skulle kunna göra med eller åt kattägare?
Frågar åt min katt.
 
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 4 till
  • Laddar…
G
Lill72 Lill72 skrev:
Funderar lite på vad politiker skulle kunna göra med eller åt kattägare?
Frågar åt min katt.
Jag frågade min katt, han fräste och klöste mig, antar att han skulle göra samma mot politikerna som skulle hindra han från att vara ute:rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
TRJBerg och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.