Har ett Elitfönster och altandörr från 02 som redan ser ut såhär!!!
Vad ska man göra?
Jag har inga kvitton eftersom de var med huset när vi köpte för 3 år sen...

• e1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • e2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det söderläge?

Nej väst

Det är ingen som varit framme med högtrycken och agerat fönsterputsare, ser ut som vatten trängt in ordenligt i skarven.

Vi har liknande problem med fönster från 2001.
Man får väl skrapa dom och måla om.

Så såg även våra elit fönster från 2002 ut i vårt förra hus. Det är bara att skrapa och måla.

Ja, jag fick svar från elitfönster att "nu är det dax att underhålla sina fönster"..

Undrar om de har de som autosvar :)

tsarraz skrev:
Undrar om de har de som autosvar :)
Det hoppas jag verkligen dom har. Efter 8-9år är det hög tid att måla. Fabriksmålade träfönster hade jag målat om redan efter 5 år.

pm mig om ni har problem med garantierna, jag tar det vidare.

H
Mina Trarydsfönster är från 2005, tid att måla om. Ser ut som på Elitfönstert ovan.

Har för mig att jag hört att fabriksmålade fönster typiskt behövs målas om efter 10 år och därefter var 5e år men nya egenmålade fönster bara håller 5 år innan man behöver måla om de.

Redigerat:
Man kan ju tycka att man inte ska behöva börja skrapa och underhållsmåla hyfsat nya 3 glasfönster redan efter 2-3 år...

Börjar ångra att man inte valde aluminium på samtliga fönster+fönsterdörr på mina traryds.Beställde endast det till ovanplans fönster.

Kan man inte eftermontera och beställa aluminiumbeklädnad?

För det skyddar ju trots allt mycket mot väta och uv ljus.

Om man jämför Traryd bilden och Elit bilden så ser man ju lätt vilket fönster som är bäst konstruerat !!
Elit har en tvärliggande skarv på bågstyckena och Traryd har en stående skarv.
Inte konstigt att det flagnar färg på Elitfönstret.

verktygsgurun skrev:
Om man jämför Traryd bilden och Elit bilden så ser man ju lätt vilket fönster som är bäst konstruerat !!
Elit har en tvärliggande skarv på bågstyckena och Traryd har en stående skarv.
Inte konstigt att det flagnar färg på Elitfönstret.

Det skulle fan i mej kunna va så enkelt. Men då är konstruktionsavdelningen på Elit-fönster av sällsynt låg kvalitet om dom inte tänkte på det.
Har själv ett Trarydfönster som jag monterade sommaren 2004, på listen mellan fönstret och altandörrn som köptes på Bauhaus flagnar färgen rejält men fönstret har inga skador alls, södervägg så det är mycket sol och fönstret bredvid som vi målade samtidigt är det dags att måla om.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.