Har ett Elitfönster och altandörr från 02 som redan ser ut såhär!!!
Vad ska man göra?
Jag har inga kvitton eftersom de var med huset när vi köpte för 3 år sen...
Vad ska man göra?
Jag har inga kvitton eftersom de var med huset när vi köpte för 3 år sen...
Är det söderläge?
Det är ingen som varit framme med högtrycken och agerat fönsterputsare, ser ut som vatten trängt in ordenligt i skarven.
Man kan ju tycka att man inte ska behöva börja skrapa och underhållsmåla hyfsat nya 3 glasfönster redan efter 2-3 år...
Börjar ångra att man inte valde aluminium på samtliga fönster+fönsterdörr på mina traryds.Beställde endast det till ovanplans fönster.
Kan man inte eftermontera och beställa aluminiumbeklädnad?
För det skyddar ju trots allt mycket mot väta och uv ljus.
Börjar ångra att man inte valde aluminium på samtliga fönster+fönsterdörr på mina traryds.Beställde endast det till ovanplans fönster.
Kan man inte eftermontera och beställa aluminiumbeklädnad?
För det skyddar ju trots allt mycket mot väta och uv ljus.
Om man jämför Traryd bilden och Elit bilden så ser man ju lätt vilket fönster som är bäst konstruerat !!
Elit har en tvärliggande skarv på bågstyckena och Traryd har en stående skarv.
Inte konstigt att det flagnar färg på Elitfönstret.
Elit har en tvärliggande skarv på bågstyckena och Traryd har en stående skarv.
Inte konstigt att det flagnar färg på Elitfönstret.
verktygsgurun skrev:
Det skulle fan i mej kunna va så enkelt. Men då är konstruktionsavdelningen på Elit-fönster av sällsynt låg kvalitet om dom inte tänkte på det.
Har själv ett Trarydfönster som jag monterade sommaren 2004, på listen mellan fönstret och altandörrn som köptes på Bauhaus flagnar färgen rejält men fönstret har inga skador alls, södervägg så det är mycket sol och fönstret bredvid som vi målade samtidigt är det dags att måla om.