God fortsättning.

Fick tips om detta forum och tänkte bara lägga in en snabb fråga om det är någon här som har köpt/sett/funderat på ett Almnäs hus i Corps de Logi serien hos Sjödalshus.

har sökt runt en hel del och det är ju en del som har med SH att göra och det verkar inte vara några direkt negativa erfarenheter som tur är.

Nåja, som sagt är det någon som har funderat och kanske t.o.m. fått en offert på ett Almnäs hus så hojta till.

Har studerat katalogen grundligt nu ett flertal månader men inte kommit till skott med ett möte ännu men det blir nu efter nyår.

Ha det gott.

Mvh
Daniel

Hej!

Jag har tittat på Sjödalshus men inte funnit en bra planlösning. De har ofta många små rum med få stora almänna ytor. Känns som om de är lite efter dagens arkitektur. Däremot har jag hört bra om kvalitén och de skall vara i den övre kvartilen.

Lycka till!

Hello,

Den planlösningen som Sjödalshus har i katalogen är bara ett förslag. Man får ändra hur mycket man vill - utan kostnad!!
Jag hör bara gott om dom och måste säga att deras säljare på västkusten är suverän att ha att göra med.  ;D

Mvh C

Precis, det går ju att göra om efter eget tycke så planlösningen är inga problem. :)

Hittade av en slump ett Almnäs hus när jag skulle hämta tjejen på jobbet då jag åkte genom ett villaområde för att kolla lite på hus. Gillade det jag såg, helt klart!!

Hejsan!

Tänkte bara meddela att jag har själv bara goda erfarenheter av sjödalshus. Vi är nu inflyttade och bygget har gått bra. Dom har varit bra att göra med när det har vart material som har saknats osv så bygget har flytit på.

Tänkte bara ge lite info om Almnäs... Eftersom det är i Corps De Logi serien så är det också då Sjödalshus dyraste serie och därför får du nog vara beredd på ett pris därefter.

Gällande kvaliteten så måste jag hålla med tidigare inlägg om att det är bland dom bästa. Vi har ett par Ahus, Eksjöhus och Myresjö hus som grannar och det är till och med så att grannarna har sagt att dom tycker Sjödalshus har bättre finish på många saker. Det är ju alltid trevligt att höra från dom. Själv har man nog stirrat sig lite blind så man kanske inte uppfattar allt :)

Lycka till med kommande husköp!

/Micke

Har kollat in eran sida Micke och det ser riktigt bra ut! :)

Säljaren har semester tills den 16:e nu så efter det blir det till att boka ett möte.

Thrill skrev:
Hejsan!
Tänkte bara ge lite info om Almnäs... Eftersom det är i Corps De Logi serien så är det också då Sjödalshus dyraste serie och därför får du nog vara beredd på ett pris därefter.
Förresten, är inte Villa Royal den dyraste serien?

Hej!

Där vi skall bygga stod valet mellan Sjödalshus samt Götenehus.
Vi tycket själva att Götenhus passade oss bättre.
Smaken är som baken.
Upplevde kvalitén på Sjödalshus som mycket bra.

Lycka till

Hälsningar

Mikael

Vad jag fick höra så var Corps De Logi deras "värsta" serie med Royal därefter. Men det är ju bara vad jag har hört från den säljare vi var i kontakt med. Oavsett så skulle det blir för dyrt för oss om vi valde något av de hus serierna :) Men dom är grymt fina helt klart!

Lycka till med mötet!

MVH

/Micke

Vi hade bara SH att välja på för de var dom som hade vår tomt. Men det är vi bara glada för för vi har enbart goda erfarenheter av SH, deras säljare och hantverkare. Vi bygger ett Sjödalhus Svaneholm som är en annan enplanare i Corps serien som vi har ritat om från grunden. Kvalite och möjlighet att förändra planlösning och materialval är ett par av de saker som vi har uppskattat så här långt. Vi tittade också på Almnäs men den blev något för bred för vår tomt tyvärr. Annars tycker jag att Almnäs är den snyggaste SH modellen.

Selle,

Har du lusta att PM:a lite riktpriser på Svaneholm samt om du har på Almnäs!?

mvh
Daniel

Mina priser är från mars förra året så jag vet inte hur aktuella dom är. Det första pris vi fick på en Svaneholm med den tillhörande carporten ombyggd till garage men i övrigt standard, låg på 2.3 Msek. Jag tog aldrig någon offert på en Almnäs men det är en annan familj i vårt område som skall bygga en. Om jag träffar dom ska jag fråga vad dom har gett.

Det vore perfekt om du kunde göra det. :)

Vad ingick i de 2,3 M, nyckelfärdigt eller?

Hur långt har "ni" kommit med huset då?

Mvh
Daniel

Vi har en totalentrepenad där "Allt" utom invändig och utvändig målning ingår. Vi har tagit kamin och målning vid sidan om men det har fungerat jättebra. Lagbasen för snickarna har fungerat som samordnare för de entrepenörer som jag har tagit in.
Vi har kommit så långt att utsidan är klar förutom målningen. På insidan har man slagit igen väggar och tak och målaren har spacklat klart. Så nu börjar ana hur det ska bli när det är klart.

Låter ju skitkul ju, hur mycket har markarbetet gått på hittills?

Har du tagit bilder medans de reste stommen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.