Vet inte om det är kopplat lika men han kör med vvx, Han har fått nya heatpipe o vvx samt fått godkänt av sfinx återförsäljare vad det gäller isoleringen men inget har hjälpt, Panelerna är rakt söder o med 50° lutning så man tycker att det borde ge mer än det gör... Det är iof ingen höjdar isolering på tanken som är en Borö med 60 mm isolering men det borde bli bättre ändå för som det är nu är det inte många dagar som han klarat sej utan att elpatron måste gå fast den är ställd på 40°
Jag har en likadan tank o den klarar jag mej i 3 dygn endast för vv då jag eldat upp den i 90°
Vet inte om han fått dit blandningsventilen som sfinex skickat än, Då skulle det göra att tempen måste upp i över 50-55° i solfångarkretsen innan tanken börjar laddas men funkar det inte då så vet jag inte vad han mer kan göra.. Han får väl be sfinx skicka upp en panel till vilket han även lovat om det inte skulle bli bra med dom nya heatpipen, 90 rör på 500 l tank så kanske han får upp den i 90° om det är sol en vecka..
Jag har en likadan tank o den klarar jag mej i 3 dygn endast för vv då jag eldat upp den i 90°
Vet inte om han fått dit blandningsventilen som sfinex skickat än, Då skulle det göra att tempen måste upp i över 50-55° i solfångarkretsen innan tanken börjar laddas men funkar det inte då så vet jag inte vad han mer kan göra.. Han får väl be sfinx skicka upp en panel till vilket han även lovat om det inte skulle bli bra med dom nya heatpipen, 90 rör på 500 l tank så kanske han får upp den i 90° om det är sol en vecka..
Vi är på gång att sätta in en kakelugnspanna och sätta vacuumrör på taket, 40st.
Är det någon skillnad 40 eller 60? Det jag avser är om det räcker den eldningsfria perioden med 40 så är ju frågan om de extra 20 kan stötta under eldnigsperioden.
Nyfiken på erfarenheter..
Är det någon skillnad 40 eller 60? Det jag avser är om det räcker den eldningsfria perioden med 40 så är ju frågan om de extra 20 kan stötta under eldnigsperioden.
Nyfiken på erfarenheter..
Klicka här för att svara